Loading

12 dobrobiti vitamina D

Postoji li sredstvo koje jača kosti, podiže imunitet i smanjuje podložnost šećernoj bolesti, visokom pritisku, srčanom udaru, raku i depresiji, a uz sve to još i besplatno? Zvuči fantastično, a zapravo je realno!

To je vitamin D koji dobivamo tijekom izlaganja suncu. Unatoč njegovoj velikoj dostupnosti, polovica stanovništva nema ga dovoljno u organizmu.

Vitamin D prisutan je u mnogim dijelovima tijela, gdje utječe na važne životne procese.

Odavna se zna da je ovaj vitamin bitan za zdravlje i snagu kostiju te da zbog njegovog nedostatka dolazi do razvoja rahitisa i osteoporoze.

Međutim, u novije je vrijeme uočena povezanost njegovog manjka s mnogim drugim bolestima poput dijabetesa, bolesti srca i krvnih žila, autoimunim bolestima, oslabljenim mentalnim funkcijama i nekim vrstama raka.

Dakle, koje dobrobiti za zdravlje donosi nam vitamin D?

1. Zdravlje kože

Ako primijetite da Vam je koža blijeda i bez sjaja, moguće je da imate nisku razinu vitamina D. Uzimanjem vitamina D uspješno se mogu smanjiti akne, povećati elastičnost kože, potaknuti proizvodnja kolagena i ublažiti tamne mrlje na koži.

Unosom vitamina D moguće je smanjiti opasnost od razvoja melanoma, po život opasnog raka kože, otkrilo je Stanfordsko sveučilište u SAD-u.

2. Rak dojke

Visoke doze vitamina D povezane su i s nižim rizikom od raka dojke. Jedna je studija otkrila da spoj 1000 IU vitamina D i 1500 mg kalcija smanjuje stopu obolijevanja od ovog oblika karcinoma. Ovo je istraživanje pokazalo da povećane doze vitamina D smanjuju izgled za razvoj karcinoma za 75%. U pola slučajeva vitamin D je sprječio rast već nastalih tumora dojke.

3. Dijabetes

Djeca koja u prvoj godini života dobivaju vitamin D3 imaju u idućih 30 godina 80 % nižu stopu obolijevanja od dijabetesa tipa 1. Istraživanje je pokazalo da vitamin D smanjuje rizik i od dijabetesa tipa 2, osobito ako se uzima zajedno s kalcijem.

4. Kardiovaskularne bolesti

Irski su stručnjaci poručili da vitamin D povoljno djeluje na zdravlje srca i krvnih žila tako što regulira hormone koji utiču na krvni pritisak i kontroliraju količinu kalcija u krvi. Istraživanje provedeno na Harvardskom Sveučilištu otkrilo je da žene s niskim razinama vitamina D imaju 67 % veći rizik od razvoja hipertenzije.

5. Mišićna slabost

Slabost mišića obično je posljedica manjka ovog vitamina, jer bez njega mišići ne funkcioniraju ispravno. Vitamin D odgovoran je za apsorpciju kalcija i fosfora u mišiće, čime se poboljšava mišićna kontrakcija. Jedno je istraživanje pokazalo da se prehranom obogaćenom vitaminom D razvija veća mišićna masa.

6. Hronična bubrežna bolest

Dodavanje vitamina D potrebno je pacijentima s uznapredovalom bolesti bubrega.

Organizam bolesnika s ozbiljnomhkroničnom bubrežnom bolesti nije u stanju proizvesti aktivan oblik vitamina D.

7. Gripa i prehlada

Manjak vitamina D donosi veću podložnost bolestima disajnih puteva. U studiji obavljenoj u Ujedinjenom Kraljevstvu otkriveno je da unos vitamina D uveliko smanjuje izglede za razvoj bolesti dišnog sustava kod djece.

8. Astma

Nedostatak vitamina D povezan je s povećanom osjetljivošću disajnih puteva, slabijom funkcijom pluća te jačim napadima astme. Vitamin D može smanjiti težinu napada astme. Ovi su napadi mnogo blaži kod ljudi koji uzimaju 1200 IU vitamina D dnevno.

9. Psorijaza

Istraživanja pokazuju da je vitamin D koristan i protiv psorijaze. Vitamin D djeluje tako da usporava abnormalni rast stanica kože i smanjuje lokalne upale.

Upotreba vitamina D povećava učinkovitost drugih tretmana protiv psorijaze.

10. Paradentoza

Hronična bolest desni izaziva oticanje i krvarenje, ali vitamin D je može ublažiti. Veća količina vitamina D stvara spojeve koji sadrže antimikrobna svojstva i smanjuju upalne procese  u ustima.

11. Demencija

Naučnici s europskih sveučilišta utvrdili su da je vitamin D povezan s našim mentalnim funkcijama.

Studija na sveučilištu u Cambridgeu proučila je umne sposobnosti pacijenata prema nivou vitamina D u krvi. Otkrili su da osobe s najviše vitamina D imaju najbolje mentalne funkcije, dok najlošije su pokazale osobe s najvećim deficitom ovog vitamina.

12. Depresija

S nedostatkom vitamina D povezana je i depresija.  Ljudi koji boluju od depresije obično su kućni tipovi, koji malo izlaze, ne vježbaju mnogo i ne hrane se dobro, što može dovesti do manjka ovog vitamina.

Pacijenti se obično osjećaju bolje kad uzimaju D vitamin. Jedna je od njegovih funkcija povećavanje razine serotonina u mozgu, po srodnom principu po kojemu djeluju i antidepresivi.

Kako dobiti dovoljne količine vitamina D?

Razumno izlaganje sunčevoj svjetlosti je jednostavan i besplatan način da dobijete dovoljne količine vitamina D i poboljšate zdravlje (to ne znači da se trebate sunčati na najjačoj vrućini, između 12 i 15 sati). Izlaganje suncu je zaista jedna od najmoćnijih terapija, čiji efekt premašuje djelovanje mnogih modernih lijekova.

Konačno dolaze sunčani dani, iskoristite ih da bi popunili zalihe dragocjenog D vitamina u organizmu!

Izvor Alternativa za vas

Dobre Kalorije
Right Menu Icon