Loading

12 koraka do pravilne ishrane

Preporuke zdravstvenih profesionalaca za pravilnu ishranu su:
1. Koristite raznovrsnu hranu, pretežno biljnog porijekla

2. Jedite razne žitarice i njihove proizvode, hljeb i tjesteninu, pirinač ili krompir više puta dnevno

3. Jedite raznovrsno povrće i voće, pretežno svježe i iz lokalnih izvora, više puta dnevno

4. Održavajte tjelesnu masu u preporučenim granicama (BMI između 18.5-25 kg/m2) primjenjujući umjerene fizičke aktivnosti, svakodnevno

5. Kontrolišite unos masti (ne više od 30 % ukupne dnevne energije) i zamijenite masti životinjskog porijekla, bogate zasićenim masnim kiselinama, sa mastima biljnog porijekla, biljna ulja, maslinovo na prvom mjestu, bogata nezasićenim masnim kiselinama

6. Zamijenite masna mesa i mesne proizvode grahom, sočivom, drugim mahunarkama, ribom, živinskim i mršavim mesom

7. Koristite mlijeko i mliječne proizvode (kefir, jogurt, kiselo mlijeko i sir) sa što manjim sadržajem masti i soli

8. Birajte hranu sa malo šećera i jedite rafinirani šećer što rjeđe

9. Izaberite hranu sa malo soli. Ukupni dnevni unos soli treba ograničiti na jednu kafenu kašičicu (6g) dnevno, uključujući so u hljebu, industrijski proizvedenoj i konzervisanoj hrani. Koristiti jodiranu so

10. Ako koristite alkohol, nemojte uzeti više od dva pića (svako sa po 10 g alkohola) dnevno

11. Pripremajte hranu na bezbjedan i higijenski način. Kuhajte na pari, u sopstvenom soku, barite ili koristite mikrovalnu pećnicu, kako biste uspjeli da smanjite količinu dodane masti, ulja, a smanjite i dodatak soli i šećera.

12. Podržavajte i sprovodite isključivo dojenje u prvih šest mjeseci života i preporučite uvođenje odgovarajuće hrane u toku prve godine života.
I na kraju neophodno je naznačiti o čemu je više bilo govora u poglavlju o zaštitnim materijama:
Voda je životno važna tekućina, pijte je u dovoljnim količinama!

Izvor: VODIČ ZA PRAVILNU ISHRANU ZA ZDRAVSTVENE PROFESIONALCE

 

 

Dobre Kalorije