Loading

12 načina da ubrzate metabolizam

Trener Nedim Babić preporučuje:

  1. Nemojte gladovati i iscrpljivati sebe niskokalorijskim dijetama. Odbacite dijete s gladovanjem koje sastoje od 3 listića kupusa i jedne mrkve. Vi ste ljudsko biće, niste zec, i za normalnu funkciju vašem organizmu treba energija. Kada naglo smanjujemo unesene kalorije do opasnog minimuma, naš organizam se brine o preživljavanju i počinje skupljati masti. Svaka dijeta koja dnevno sadrži manje od 1200 kcal će obezbjediti samo kratkotrajni rezultat i štetu zdravlju.
  2. Jedite često i pomalo. Iduće šta trebate zapamtiti – niste medo koji jede puno, puno i zatim čitavu zimu spava. Princip – najeo se jednom puno i to za čitav dan nikako vam neće biti od koristi. Prvo, sa takvim načinom hranjenja povećavate sebi želudac. Drugo, svakako ćete osjetiti glad do kraja dana i to ne jednom. Većina nutricionista su mišljenja da obroci trebaju biti manji i češći. Takav sistem će vas spriječiti od navike prejedanja.
  3. Fizička aktivnost. Metabolizam je direktno vezan za obim mišićne mase. U mišićima se nalaze osnovni katalizatori za prženje masti u organizmu. Posvećujte više vremena fizičkoj aktivnosti!
  4. Unosite više proteina. Za varenje bjelančevina organizam treba duplo više kalorija nego za varenje ugljikohidrata. Dobro je konzumirati bjelančevine za večeru.
  5. Voda! Nemojte zaboraviti piti vodu. Voda učestvuje u svim procesima našeg organizma –  pomaže izbacivati otpatke, reguliše proces varenja i sl. Dnevno trebate unositi najmanije 1,5-2 l. Voda, čajevi, cijeđeni sokovi – sve to ubrzava metabolizam. Još jedno, za preradu hladnog pića organizmu treba više energije nego za preradu topog/vrućeg. Zeleni čaj odlično ubrzava metabolizam. Jedna šoljica ovog napitka ubrzava prženje kalorija u naredna 2 sata. Šoljica kafe bez šećera i mlijeka u prvom dijelu dana će ubrzati metabolizam u naredna 3 sata.
  6. Normalan san. Za normalan metabolizam neophodno je spavati 8 sati. U toku dubokog sna organizam luči hormon rasta koji utiče na proces metabolizma. Sa druge strane, organizam koji se nije  stigao odmoriti tokom spavanja i nije dobio neophodnu energiju, istu će početi tražiti na drugom mjestu – hrani (što dovodi do unosa dodatnih kalorija).
  7. Začini. Đumbir, biber, čili i ostali začini pomažu brzom varenju hrane i ubrzavaju metabolizam. Ali pretjerano konzumiranje začina može dovesti do problema sa probavnim sistemom.
  8. Naizmjenično tuširanje. Prakticiranje tuširanja toplom, a zatim hladnom vodom djeluje kao termo-masaža koja dobro utiče na metabolizam.
  9. Nemojte se sikirati. Tokom stresa oslobođene masne kiseline ulaze u krv i zatim putuju krvnim tokom i  deponuju se kao masti. Još kada uzmemo u obzir da se stres često „smiruje“ slatkišima – to je veoma loš izbor.
  10. Smanjite šećer. Šećer uključuje režim čuvanja masnih zaliha u organizmu. Zašto bi se organizam trudio da prerađuje masti u energiju, ako već dobije čistu energiju u obliku šećera. Na ovaj način samo pravite dodatne zalihe masti u vašem organizmu.
  11. Sauna i hamam aktiviraju aktivnosti ćelija, te ubrzavaju metabolizam. Vruća para otvora pore i ubrzava krvni tok.
  12. Izbacite alkohol. Alkohol veoma usporava metabolizam. Medicinska istraživanja su pokazala da konzumiranje alkohola usporava prženje masti i tjera organizam da poveća masne zalihe.

Izvor: Level up with Nedim

Dobre Kalorije
Right Menu Icon