Loading

15 vrsta “zdrave hrane” koja to nije

Nezdrava hrana je glavni uzrok zašto svjetska populacija postaje sve deblja i bolesnija. Iznenađujuće je to što se hrana koja će biti navedena, smatra zdravom.

Donosimo vam 15 vrsta “zdrave hrane” koja je ustvari nezdrava.

 

  1. Procesuirana “niskomasna” i “nemasna” hrana

Rat koji je objavljen zasićenim masnoćama je najveća greška u prehrambenoj historiji. Zasnovan je na slabim dokazima, koji su sada u potpunosti razotkriveni.

Kada je ovaj trend započeo, proizvođači procesuirane hrane su prihvatili ovu kampanju i počeli masovno izbacivati masnoće iz hrane.

Ali, tu se pojavljuje ogroman problem: hrana ima grozan okus kada se izbace masnoće. U zamjenu se dodaju velike količine šećera da bi okus bio prihvatljiv.

Zasićene masti su bezopasne, ali dodani šećer je nevjerovatno opasan kada se konzumira u velikim količinama.

Fraze “niskomasno” ili “nemasno” na ambalaži inače imaju značenje da je u pitanju jako obrađen proizvod sa mnogo šećera.

 

  1. Većina komercijalnih dresinga za salatu

Povrće je izuzetno zdravo. Problem je u tome što često nema dobar okus ako se jede nezačinjeno. Zato veliki broj ljudi koristi dresinge da dodaju okus salatama, pretvarajući ove blage obroke u prave poslastice.

Međutim, veliki broj dresinga za salatu obiluje nezdravim sastojcima kao što su šećer, biljna ulja i trans-masnoće, zajedno sa velikim brojem umjetnih hemikalija.

Iako je povrće dobro za vas, ako ga jedete sa dresinzima koji imaju veliki broj štetnih sastojaka, u potpunosti ćete uništiti sve zdravstvene koristi koje bi inače dobili od salate.

Obavezno provjerite listu sastojaka prije nego što kupite dresing za salatu ili napravite vlastiti koristeći zdrave sastojke.

 

  1. Voćni sokovi, koje možete nazvati tečnim šećerom

Veliki broj ljudi smatra voćne sokove zdravima. Moraju biti, dolaze od voća, zar ne?

Međutim, veliki broj voćnih sokova koje možete kupiti zapravo nije voćni sok. Nekad uopće ne sadrži voće, nego samo hemikalije koje imaju okus voća. Ono što pijete je zapravo zašećerena voda sa okusom voća.

Sad kad je to rečeno, čak i ako pijete 100% kvalitetne voćne sokove, opet je loša ideja.

Voćni sok je kao voće, ali bez svih dobrih sastojaka (vlakna na primjer), tako da ostane glavni sastojak voća, a to je šećer.

Ako niste znali, voćni sokovi zapravo sadrže sličnu količinu šećera kao i zaslađena pića.

 

  1. Proizvodi zdravi za srce od cjelovitog pšeničnog zrna

Većina proizvoda od cjelovitog pšeničnog zrna nije zapravo napravljena od cjelovite pšenice.  Zrna su samljevena u brašno, što prouzrokuje podizanje šećera u krvi veoma brzo.

Čak hljeb od cjelovitog pšeničnog zrna može imati sličan glikemijski indeks kao klasični bijeli hljeb.

Čak i prava cjelovita pšenica može biti loša ideja. Moderna pšenica je nezdrava kad je uporedimo sa onim što su jeli nasi preci.

 

Oko 1960. godine, naučnici su se petljali sa genima pšenice kako bi povećali prinose. Moderna pšenica je manje hranjiva i ima svojstva koja je čine lošom za ljude netolerantne na gluten.

 

Također, postoje istraživanja koja pokazuju da moderna pšenica može prouzrokovati upale, te povećava nivo holesterola kada se uporedi sa starijim sortama pšenice.

 

Iako je pšenica nekada bila zaista zdrava žitarica, bolje je izbjegavati ono sto većina ljudi danas jede.

 

 

  1. Fitosteroli za snižavanje holesterola

 

Postoji vrsta hranjivih tvari koji se zovu fitosteroli, a predstavljaju biljnu verziju holesterola.

Neka istraživanja su dokazala da fitosteroli mogu sniziti nivo krvnog holesterola kod ljudi.

 

Iz ovog razloga, često se dodaju u procesuiranu hranu koja se kasnije označava kao hrana za snižavanje holesterola i navode se tvrdnje da to pomaže u sprječavanju srčanih oboljenja.

 

Ipak, istraživanja su dokazala, da iako snižavaju holesterol, fitosteroli imaju negativan uticaj na kardiovaskularni sistem i čak mogu povećati rizik od dobijanja srčanih oboljenja i smrti.

 

  1. Margarin

 

Puter je u prošlosti predstavljan kao prijetnja, zbog visokog nivoa zasićenih masti. Razni zdravstveni stručnjaci su tada počeli promovisati margarin.

 

U prošlosti, margarin je imao visok nivo trans-masti. U današnje vrijeme ima manje trans-masti, ali je i dalje pun rafiniranih biljnih ulja.

 

Margarin nije hrana.To je skup hemikalija i rafiniranih ulja koje mu daju izgled i okus hrane.

Ono sto ne iznenađuje je da je istraživanje Framingham Heart Study dokazalo da ljudi koji umjesto putera koriste margarin imaju veću vjerovatnoću da obole od srčanih oboljenja.

 

Ako želite poboljšati zdravlje, jedite pravi puter a izbjegavajte procesuirani margarin i ostalu lažnu hranu.

 

Preporučivanje margarina prepunog trans-masti umjesto prirodnog putera može se okarakterisati kao najgori prehrambeni savjet.

 

  1. Sportska pića

 

Sportska pića su dizajnirana za sportaše. Ova pića sadrže elektrolite (sol) i šećer, koji mogu biti korisni za sportaše na mnoge načine.

 

Međutim, prosječni ljudi ne trebaju dodatne soli, i definitivno ne trebaju tekući šećer.

Iako se često smtraju “manje štetnim” nego slatka bezalkoholna pića, ne postoji neka ključna razlika, osim te što je količina šećera nekad malo manja.

 

Važno je održavati tijelo hidriranim, posebno ukoliko se vježbate, a najbolje  bi bilo držati se vode.

 

  1. Brza hrana sa niskim nivoom ugljikohidrata

 

Ishrana sa niskim unosom ugljikohidrata je izrazito popularna već dugi niz godina. U posljednjih 12 godina, istraživanje za istraživanjem je dokazivalo da ovaj tip ishrane predstavlja efektivan način gubitka kilograma i poboljšavanja zdravlja.

 

Proizvođači hrane idu u korak sa trendovima te su proizveli raznu hranu sa niskim nivoom ugljikohidrata te ih doveli u svakodnevnu prodaju. Ovo uključuje visoko prerađenu, nezdravu, brzu hranu kao što je Atkins čokoladica. Ako pogledate spisak sastojaka, vidjet ćete da tu nema prave hrane, samo hemikalije i visoko obrađeni sastojci.

 

Ovi proizvodi se mogu povremeno konzumirati bez da se ugrozi promjena metabolizma uzrokovana navikavanjem na ishranu sa niskim unosom ugljikohidrata. Ovi proizvodi istinski ne hrane vaše tijelo, iako tehnički imaju malo ugljikohidrata, opet su nezdravi.

 

  1. Nektar agave

 

S obzirom na već poznate štetne efekte šećera, ljudi traže alternative.

Jedan od popularnih “prirodnih” zaslađivača je nektar agave, također poznat i kao sirup agave.

Ovaj zaslađivač možete naći u kao sastojak raznih vrsta “zdrave hrane”, često sa uočljivim tvrdnjama na pakiranju.

 

Problem sa agavom je taj što uopće nije zdravija od šećera. Čak naprotiv, mnogo je lošija. Jedan od glavnih problema sa šećerom je taj da ima prekomjernu količinu fruktoze, koja može prouzrokovati metaboličke probleme kada se pretjerano konzumira.

 

Šećer ima oko 50% fruktoze, kukuruzni sirup 55%, a agava još više, od 70 – 90%. Što znači, agava je gora od klasičnog šećera.

 

Vidite, “prirodno” nije uvijek jednako i zdrao. I pitanje je da li agavu uopšte treba smatrati prirodnom.

 

  1. Veganska nezdrava hrana

 

Veganski način ishrane je jako popularan u posljednje vrijeme, često zbog etičkih i ekoloških razloga. Pored toga veliki broj ljudi promoviše vegansku ishranu u cilju poboljšanja zdravlja (što je diskutabilno).

 

Ima mnogo procesuirane veganske hrane na tržištu, a često se prodaju kao prikladna zamjena za ne-vegansku hranu. Na primjer, veganska slanina. Važno je uzeti u obzir da su ovo jako često, visoko obrađeni, tvornički proizvedeni proizvodi koji su loši za sve, uključujući i vegane.

 

  1. Sirup smeđe riže

 

Sirup smeđe riže (poznat i kao slatki sirup od riže) je zaslađivač koji se greškom smatra zdravim. Ovaj zaslađivač se pravi tako što se skuhana riža izlaže enzimima koji razgrađuju škrob na jednostavne šećere.  Sirup smeđe riže ne sadrži rafiniranu fruktozu, samo glukozu.

 

Smanjen udio rafinirane fruktoze je doba, ali sirup od riže ima glikemijski index 98, što znači da će se glukoza u njemu vrlo brzo naći u krvi.

 

Sirup od riže je visoko rafiniran i ne sadrži skoro pa ni jednu značajnu hranjivu tvar. Drugim riječima, predstavlja “prazne” kalorije.

 

Čak se pojavila bojazan o prisustvu arsena u ovom sirupu, što je jos jedan od razloga za oprez sa ovim zaslađivačem.

 

Postoje bolji zaslađivači na tržištu, a uključuju nisko-kalorične zaslađivače kao što je stevija, koji zapravo imaju i određene prednosti.

 

  1. Procesuirana organska hrana

 

Nažalost, riječ “organsko” je danas raširena kao i svaka marketinška poštapalica.

 

Proizvođači hrane su pronašli razne načine da naprave istu nezdravu hranu, samo sa sastojcima koji su organski. Ovo uključuje sastojke kao što su: sirovi organski šećer iz šećerne trske, koji je ustvari 100% identičan kao obični šećer. I dalje je to samo glukoza i fruktoza, bez hranjivih tvari.

 

U mnogim slučajevima, razlika između sastojka i njegovog duplikata organskog podrijetla je skoro pa nikakva. Obrađena hrana koja je označena kao organska ne mora biti i zdrava. Uvijek provjerite etiketu da provjerite šta je unutra.

 

  1. Biljna ulja

 

Često smo savjetovani da jedemo sjemena i biljna ulja. Ovo uključuje sojino ulje, ulje uljane repice, ulje grožđa i brojna druga.

 

Ovaj savjet se bazira na činjenici da se dokazalo da potrošači ovih ulja imaju niže nivoe holesterola u krvi, barem kratkoročno. Ipak, važno je uzeti u obzir da je holesterol u krvi faktor rizika, a ne bolest. Iako biljna ulja mogu poboljšati faktor rizika, nema garancije da će zaista pomoći u sprječavanju srčanih udara ili smrti.

 

U stvari, nekoliko studija je pokazalo da, iako snižavaju holesterol, ova ulja mogu povećati rizik od smrti, od srčanih oboljenja i raka.

 

Jedite zdrave, prirodne masnoće kao što su puter, ulje kokosa i maslinovo ulje, ali izbjegavajte prerađena biljna ulja kao da vam život ovisi o tome (a ovisi).

 

  1. Brza hrana bez glutena

 

Prema anketi iz 2013. godine, skoro trećina populacije iz U.S.A. aktivno pokušava izbjeći gluten.

Veliki broj stručnjaka ovo smatra bespotrebnim, ali istina je da gluten, posebno iz moderne pšenice, može biti problematičan za veliki broj ljudi.

 

Ono što ne iznenađuje, proizvođači hrane su uveli su raznovrsnu hranu bez glutena na tržište.  Problem sa ovom hranom je taj da je u većini slučajeva proizvod jednako loš kao i njegov duplikat koji sadrži gluten, ako ne i gori.  Ovo je visoko procesuirana hrana koja ima jako malo hranjivih tvari, a često se pravi sa prerađenim škrobom koji uzrokuje brze promjene šećera u krvi.

 

Birajte hranu koja prirodno ne sadrži gluten, kao što su biljke i životinje, neprerađenu hranu bez glutena.  Nezdrava hrana bez glutena je i dalje nezdrava hrana.

 

  1. Prerađene žitarice za doručak

 

Način na koji se žitarice za doručak reklamiraju je sramotan.

 

Veliki broj njih, uključujući one namijenjene djeci, imaju razne potvrde da su zdrave na pakovanjima. Ovo uključuje i one varljive kao “cjelovite žitarice” ili “niske masti”.

 

Međuti, kad zaista pogledate spisak sastojaka, vidite da tu nema ništa osim rafiniranih žitarica, šećera i umjetnih hemikalija. Istina je da, ako pakovanje hrane kaže da je zdravo, najvjerovatnije nije. Istinski zdrava hrana je ona kojoj ne trebaju nikakvi dokazi da je zdrava, cjelovita hrana.

 

Prava hrana ustvari i ne treba listu sastojaka, jer prava hrana jest sam sastojak.

 

 

Izvor: http://authoritynutrition.com/15-health-foods-that-are-really-junk-foods/

Prevela: Vučković Ina

 

 

Dobre Kalorije
Right Menu Icon