Loading

5 zdravih grickalica

Teško se možete oduprijeti porivu da nešto grickate, onako usput, tokom dana ili pred televizorom kada je vaša omiljena serija?

To nije niti potrebno ako zdravim grickalicama zamijenite nezdrave i nutrijentima siromašne proizvode.

Osim toga ove zdrave grickalice dat će vam dovoljno energije tako da ćete njima uspješno zadovoljiti i dnevnu potrebu za međuobrocima.

1. Kokice

Kokice su jedine grickalice koje sadrže 100% neobrađeno cjelovito zrno. Tako samo jedna porcija može zadovoljiti čak 70% dnevne ljudske potrebe za cjelovitim žitaricama.

Za razliku od kokica koje se pripremaju u mikrovalnoj s dodatkom margarina, jedine kokice koje spadaju među zdrave grickalice u kojima možete bezbrižno uživati su one pripravljene od cjelovitog zrna na tavi, s nekoliko kapi ulja ili ghee-a!

Ghee je u našim krajevima poznat kao maslo ili pročišćeni maslac te je izuzetno zdrava namirnica. Radili su ga još naši preci kako bi najdragocjenije sastojke mliječnog maslaca sačuvali od kvarenja. U takvom pročišćenom obliku, ghee predstavlja samu esenciju mlijeka bez pojačivača okusa, umjetnih aroma, šećera, soli, boja i konzervansa. Stoga je ghee lako probavljiv te se može koristiti od najranije dječje dobi do duboke starosti.

Bogat je zdravim masnim kiselinama koje pomažu tijelu da se zaštiti od slobodnih radikala i raznih bolesti, a pogodan je za one koji teško probavljaju mlijeko i mliječne proizvode jer ne sadrži laktozu.

2. Sušeno voće

Prekomjerno konzumiranje bijelog šećera lako možete izbjeći korištenjem suhog voća koje svojom slatkoćom i okusom čini savršen međuobrok. Ne samo što je izvrstan izvor prirodnog šećera, suho voće je puno i enzima, vitamina i minerala. Sadržaj minerala, naročito kalcija i željeza, u suhom voću je veći nego u svježem te se smatra posebno bitnim u prehrani djece.

Kod sušenog voća odstranjena je vlaga, dok su svi hranjivi i korisni sastojci sačuvani. Okus je isti ili intenzivniji jer su sušene namirnice zapravo koncentrati hranjivih sastojaka. Suho voće se ne kvari ako je pravilno osušeno i uskladišteno. Može se raditi od grožđica, marelica, suhih šljiva, datula, crnog ribizla itd.

Vrlo je kalorično i energetski nabijeno pa ga je dobro jesti za doručak, uz orašaste plodove. Dobro je znati da je sušeno voće najbolje jesti kada se prethodno namoči u vodu.

3. Orašasti plodovi

Umjesto čipsa i drugih slanih grickalica bolje je konzumirati orašaste plodove (orah, badem, kesten, kikiriki, lješnjak, indijski orah) koje sadrže obilje minerala i drugih vrijednih nutrijenata.

Smatra se da 6 do 8 oraha dnevno može zadovoljiti čovjekove potrebe za mineralima. U orahu, na primjer, ima magnezija, cinka, sumpora, fosfora, joda i nezasićenih masnih kiselina. Orah, kao i ostali orašasti plodovi sadrži omega-3 masne kiseline koje se troše prilikom procesa razmišljanja pa ih je neophodno nadoknaditi. Zato ga i nazivaju grickalicom za genijalce.

Odličan je izvor vitamina E koji je zadužen za intelektualne sposobnosti. Cink je važan mineral kojim su ove namirnice bogate, a utiče na poboljšanje kognitivnih sposobnosti. Orašasti plodovi su i savršeno oružje protiv debljine. Svakodnevna konzumacija orašastih plodova smanjuje loše raspoloženje i potiče rad krvožilnog sistema.

4. Čips od kelja

Čips od kelja je zdravija varijanta popularnog čipsa od krumpirića. Bogat je antioksidansima, vlaknima, omega-3 masnim kiselinama, te fitonutrijentima koji štite od raka. Samim time što se priprema sušenjem umjesto prženjem zadržava sve hranjive sastojke.

Kelj sadrži vitamin A koji regenerira stranice, te kombinaciju vitamina C i bakra koji pomažu obnavljanju kože te je održavaju glatkom i čvrstom. Sadrži nutrijente koji detoksiciraju organizam, te obiluje kalcijem i magnezijem koji su neophodni za zdravlje kostiju.

Samo 100 grama kelja sadrži dnevni preporučeni unos omega-3 masnih kiselina te veliku dozu vitamina B6 odgovornog za osjećaj sreće i dobro raspoloženje. Ovo povrće je toliko zdravo da ga liječnici često preporučuju pacijentima koji imaju problema s bubrezima. Obiluje vitaminima i mineralima, te ima protuupalna svojstva.

Recept: Zeleni čips od kelja koji će voljeti i veliki i mali

5. Energetske pločice

Kombinacija cjelovitih žitarica, sušenog voća i orašastih plodova s medom, agava sirupom ili sličnim vezivnim sastojkom čini ovu energetsku bombu. Koncentrirani ugljikohidrati brzo će vam vratiti izgubljenu energiju, a sušeno voće dopuniti okus zdravih sjemenki.

Pri tome je važno koristiti integralne žitarice jer upravo upotreba cjelovitog zrna tijelu daje energiju (zbog visokog sadržaja složenih ugljikohidrata), štiti zglobove i pomaže detoksikaciji. Nutritivne vrijednosti integralnih žitarica su neusporedivo veće od bijelih žitarica, iz kojih su odstranjeni svi vrijedni sastojci.

U opni integralnog zrna nalaze se svi hranljivi sastojci neophodni za razvoj, rast i održavanje organizma. Energetske pločice se mogu  praviti hlađenjem (u hladnjaku) ili pečenjem (u pećnici). Zbog očuvanja vrijednih sastojka, preporučujemo vam prvu metodu.

Izvor: Alternativa za vas

Dobre Kalorije
Right Menu Icon