Loading

9 žitarica bez glutena

Gluten je doista dio svakodnevice, ponekad se čini gotovo nezamislivo napraviti obrok koji ga ne sadrži. Međutim, za osobe oboljele od celijakije u potpunosti je zabranjen. Bezglutenska dijeta najčešće podrazumijeva suzdržavanje od žitarica, namirnica koje posebno obiluju glutenom.

Američka nutricionistica Korrin Fotheringham predstavlja čak 9 žitarica koje uopće ne sadrže gluten. Najbolje od svega je što se lako pripremaju i vrlo su ukusne i hranjive.

 

Amarant

Amarant vuče svoje korijene iz Južne Amerike, a obiluje vlaknima i vitaminom C. Izvrstan je za sve osobe koje se bore s celijakijom jer pozitivno utiče na obnovu cijelog probavnog sistema.

• Za cjeloviti doručak možete pomiješati trećinu šoljice amaranta i 3/4 šoljice bezglutenske zobi te začiniti. Sve to začinite s malo soli i dodajte 4 šoljice vode te pustite da kuha oko pola sata.

 

Heljda

Heljda je tradicionalno seljačko jelo, široko prisutno i na našim područjima. Obiluje kalcijem i B vitaminima. Ima poseban pun i osebujan okus, a najčešće se priprema u obliku kaše.
• Za pripremu kaše kuhajte heljdu 15-20 minuta na laganoj vatri s dodatkom maslaca ili maslinovog ulja te malo soli.

Kukuruz

Kukuruz pa tako i kukuruzno brašno predstavlja bogat izvor vlakana, vitamina C i vitamina A. Ukoliko ste bolovali od celijakije i pokušavate obnoviti svoje stanice i količine vitamina A u tijelu, palenta je prava stvar za vas.

9 žitarica koje ne sadrže gluten

Važno je napomenuti da je tržište preplavljeno genetski modificiranim kukuruzom te da je možda pametnije odlučiti se za kukuruznu krupicu iz organskog uzgoja.

Kukuruz se može pripremiti i konzumirati na mnogo različitih načina, uključujući palentu. Palenta je jako ukusan i hranjiv oblik kukuruza kojeg možete poslužiti kao prilog uz gotovo bilo koje jelo. Krupicu možete čak koristiti i kao brašno te napraviti od nje hrskavu i ukusnu pizzu ili nešto slično.

Proso

Proso je često marginalizirana žitarica koja u modernije vrijeme nije više toliko u upotrebi. Međutim, vrlo je hranjiva i lako probavljiva, prilično je jeftina i isplativa te obiluje B vitaminima i kalijem. Također, proso može regulirati i pH vrijednost unutar našeg tijela te tako pomoći da održite acido-baznu ravnotežu cijelog organizma.

• Za pripremu prosa potrebno je šoljicu žitarica kuhati na laganoj vatri tokom tridesetak minuta uz dodatak 2-3 šoljice vode.
• Proso možete pripremiti i u obliku pudinga. Kuhajte proso u 4 šoljice mješavine vode i voćnog soka tokom 45 minuta do sat vremena.

Quinoa

Quinoa (kinoa) je u novije vrijeme postala jedna od popularnijih i poznatijih žitarica. Obiluje željezom i proteinima, a posebno je često koriste osobe koje ne konzumiraju meso niti namirnice životinjskog podrijetla.

• Šoljicu kinoe skuhajte u svega 10-ak minuta s dodatkom 3 šalice vode.

Zob

Zobene pahuljice predstavljaju početak dana za veliki broj ljudi diljem svijeta. Zob je vrlo bogata vlaknima i proteinima, ali oko nje po pitanju glutena ne postoji konsenzus nutricionista. U pravilu zob ne sadrži gluten, već molekulu sličnu glutenu, ali tokom obrade postoji mogućnost da se ˝zarazi˝ glutenom – stoga svakako potražite proizvode kojima na deklaraciji piše da ne sadrže gluten. No, opreza ipak nikad dovoljno, bez obzira što je neki nutricionisti preporučuju u bezglutenskoj prehrani, pa ju je ipak možda najbolje izbjegavati. Procijenite sami.

• Recept za pripremu zobi prilično je sličan kao i kod ostalih žitarica; prokuhajte šalicu zobi u 2-3 šalice vode tijekom 15-ak minuta (ovisno koju gustoću želite dobiti).

Riža

Riža je globalno raširena žitarica koja se koristi već stoljećima. Bogata je tiaminom i ne sadrži gluten . Ukoliko želite uravnotežiti razinu šećera u krvi odlučite se za basmati rižu koju će vaše tijelo dulje probavljati. Za veći udio vlakana preporučuje se integralna (smeđa) riža koja se nešto dulje kuha od obične.

9 žitarica koje ne sadrže gluten
• Šoljcu riže skuhajte u dvije šoljice vode, to će potrajati nešto više od deset minuta.
• Za pripremu integralne riže, 1 šoljicu žitarica potrebno je skuhati u 2-3 šoljice vode. To će potrajati 45 minuta do sat vremena.

Kineska šećerna trska

Šećerna trska jedna je od slabije poznatih žitarica koja slovi kao bezglutenska. Vjerojatno veliki broj ljudi ni ne zna da se šećerna trska može konzumirati kao žitarica. Prilično ju je teško naći u integralnom obliku, međutim brašno šećerne trske predstavlja odličnu namirnicu za pripremu raznim pekarskih proizvoda, naravno – bez glutena.

Teff

Teff je namirnica koja je vrlo raširena u etiopskoj kuhinji. Obiluje proteinima, vlaknima i drugim nutrijentima. Neko je čak nazivaju i superžitaricom jer sadrži pet puta više kalcija, željeza i kalija od svih ostalih žitarica.

Izvor: Naturala 

Dobre Kalorije
Right Menu Icon