Loading

Banana – univerzalni saveznik zdravlja

 Banana (lat. Musa spp.) potječe iz Jugoistočne Azije, a raste u svim tropskim dijelovima svijeta. Uzgaja se za hranu, ali i kao ukrasna vrtna ili sobna biljka.  Najstarije zabilješke o banani datiraju od prije 2.500 godina i pronađene su na sanskrtu, dok je trgovina njima započela krajem 14. stoljeća.

Prvi Europljani koji su se susreli s ovom namirnicom bili su vojnici Aleksandra Makedonskog u Indiji. U Africi su ih proširili Arapi te europski kolonisti (Španjolci, Portugalci i Englezi) koji su ih donijeli u Južnu Ameriku u 16. stoljeću.

Slatko bogatstvo nutrijenata

Važni sastojci u plodu banane su:

  • jednostavni šećeri
  • kalij
  • fosfor
  • magnezij
  • karoteni
  • vitamini B kompleksa
  • pektin
  • jabučna kiselina

Jednostavni prirodni šećeri koje sadrži banana, fruktoza i glukoza, brzo se razgrađuju i tijelu daju energiju potrebnu za fizičku aktivnost. To je jedan od razloga zašto je banana omiljeno voće profesionalnih sportaša. U usporedbi s jabukom, banana ima čak četiri puta više bjelančevina, tri puta više fosfora te pet puta više vitamina A i željeza.

Sadrži i veliku količinu kalija koji je od vitalne važnosti za kontrakciju mišića i pravilan rad nervnog sistema. Kalij i magnezij pomažu kardiovaskularnom sistemu i doprinose boljem raspoloženju. Više je naučnih studija ukazalo na učinkovitost kalija u snižavanju krvnog pritiska, naročito onog izazvanog korištenjem pretjeranih količina soli. Naime, kalij pospješuje izbacivanje soli iz organizma putem mokrenja, osigurava dobar rad srca te funkcionalne i zdrave mišiće.

Količina vitamina C iz jedne banane zadovoljava 15% dnevne potrebe, a poznato je da je upravo on važan antioksidans koji pomaže u neutraliziranju štetnih slobodnih radikala. Pomaže i u proizvodnji kolagena koji zajedno drži mišiće, kosti i ostala tkiva.

Uz sve navedeno, banane sadrže bakar, mangan, selen i cink.

Ljekovita svojstva banane

Banane su odličan saveznik vašeg zdravlja. Ovo voće znatno pomaže kod sljedećih bolesti:

 

Moždani udar

Redovita konzumacija banana može spriječiti rizik od moždanog udara za 40%, pokazalo je istraživanje objavljeno u časopisu The New England Journal of Medicine. Talijanski i engleski naučnici uvjereni su da konzumiranje tri banane dnevno značajno smanjuje rizik od moždanog udara. Prehrana bogata kalijem smanjuje rizik od nastajanja krvnih ugrušaka, a također je važna za srce. Štiti krvne žile od oštećenja i smanjuje mogućnost nastanka kardiovaskularnih bolesti.

 

Depresija i loše raspoloženje

Ako se osjećate tužnima, posegnite za bananom. Banana sadrži triptofan – aminokiselinu koju tijelo pretvara u serotonin, poznat po tome što opušta, poboljšava raspoloženje i daje osjećaj sreće. Ovo voće je dobar izvor vitamina B koji je neophodan za stvaranje serotonina u mozgu.

Banana sadrži i magnezij, čiji je manjak usko povezan uz pojavu depresije, tjeskobe, iritabilnosti i drugih poremećaja raspoloženja.
Čir

Ako imate problema s čirom na želucu, banane će neutralizirati pretjeranu kiselost i smanjiti iritaciju. Spojevi indocidi u sušenim, nezrelim bananama povećavaju količinu sluzi u probavnom traktu. Sluz tvori snažan zaštitni sloj koji pomaže liječenju čira te sprečava njegov nastanak.
PMS

Pojedite bananu kad se osjećate nervozno. Vitamin B6, između ostalog, regulira razinu šećera u krvi, čije promjene dovode do promjena raspoloženja.
Proljev

U smirivanju ovog probavnog problema banana može biti od velike pomoći. Ogulite bananu, narežite na komadiće ili zdrobite i pojedite tek kada potamni. Ublažit će navedene tegobe, ali i pomoći tijelu da vrati izgubljene elektrolite.
Pušenje

Banane mogu biti znatna pomoć pri odvikavanju od pušenja. Vitamini B6 i B12, te kalij i magnezij pomažu tijelu da se oporavi od učinaka povlačenja nikotina iz tijela.

Izvor: Alternativa za vas

 

Dobre Kalorije
Right Menu Icon