Loading

Cink u službi zdravlja

Cink je mineral koji se u organizmu nalazi u jako malim količinama. Bez obzira na to, on je jako bitan za normalnu funkciju tijela i njegov nedostatak može izazvati brojne posljedice. Većina cinka se nalazi u mozgu, mišićima, kostima, bubrezima, jetrima, prostati i oku.

Tijelu je potreban cink za:

  • Održavanje jakog imuniteta
  • Proizvodnju proteina i DNK
  • Rast i razvoj (u djetinjstvu i trudnoći)
  • Zacjeljivanje rana
  • Osjećaj mirisa i okusa

Izvori cinka u hrani

Cink se nalazi većinom u životinjskim proizvodima ali može se naći i u nekom voću i povrću. Daleko najbolji izvor cinka su kamenice.

Najbolji izvori cinka sa iznosima na 100 grama proizvoda su:

  • Kamenice – 90.8mg (605% dnevne vrijednosti)
  • Teleća jetrica – 11.2mg (75%)
  • Sjemenke bundeve – 10.3mg (69%)
  • Sjemenke sezama – 7.2mg (48%)
  • Junetina – 4.9mg (33%)
  • Pileća jetrica – 4.0mg (27%)
  • Bademi – 3.5 mg (24%)
  • Kikiriki – 3.3mg (22%)
  • Svinjetina – 2.4mg (16%)
  • Mliječna čokolada – 2.3mg (15%)
  • Pileći batak – 1.8mg (12%)
  • Grašak – 1.2mg (8%)

Nedostatak cinka

Manjak cinka je čest problem u nerazvijenim zemljama i odgovoran je za smrti velikog broja djece zbog oslabljenog imuniteta koji vodi do infekcija i proljeva. U razvijenim zemljama nedostatak cinka je rijetka pojava jer prehrana je bogatija i raznovrsnija.

Simptomi manjka cinka su: oslabljen imunitet, spor rast i spolno sazrijevanje kod djece, slab apetit, mentalni problemi, lezije na koži ili očima.

Većina osoba ne treba suplemente sa cinkom ako jedu dovoljno mesa. Smatra se da su vegetarijanci pod rizikom od blagog manjka cinka. Ako ne jedete meso, pobrinite se da jedete dovoljno orašastih plodova i sjemenki da budete sigurni da vam ne fali cinka.

Izvor:  http://www.zdravosfera.com/

 

Dobre Kalorije
Right Menu Icon