Loading

Dijabetička prehrana

 

Prehrana koja se preporuča kod dijabetesa ustvari se temelji na principima zdrave prehrane i na raznolikom unosu kvalitetnih namirnica. Vrlo je bitno posvetiti pažnju izboru složenih ugljikohidrata.

Dijabetes zahtjeva redoviti unos složenih ugljikohidrata. Složeni ugljikohidrati kao što su krumpir, riža, tjestenina, pšenična i kukuruzna krupica, crni i raženi kruh sporo se razgrađuju i otpuštaju glukozu u krv čime se spriječava nagla promjena (pad i porast) glukoze u krvi. Svi napitci bi trebali biti bez šećera, a voćne sokove i slatkiše, u manjim količinama, dopušteno je konzumirati neposredno nakon obroka. Kao zaslađivač najbolje je koristiti Stevia biljku koja je prirodno sladilo i ima svojstvo održavanja konstantne razine glukoze u krvi.

Općenite upute:

  1. 5 do 6 obroka dnevno
  2. nikako preskakati obroke
  3. baza svakog obroka mora biti škrob: krumpir, riža, tjestenina, žganci, griz, puding
  4. izbor žitarica i njihovih proizvoda trebao bi biti integralan
  5. piti 2L tekućine dnevno, čaj ili voda, nezaslađeno ili zaslađeno sa Stevia prirodnim sladilom
  6. mlijeko i mliječni proizvodi u obranoj verziji (1.5 -2 % mm)
  7. izbjegavati konzumaciju voća na tašte, odnosno kao samostalni obrok
  8. izbjegavati piti zaslađene sokove, od sokova se preporuča sok brusnice

Primjer doručka:

  1. 2 kriške crnog kruha
  2. svježi kravlji sir ili sirni namaz
  3. rajčica / paprika
  4. kava s mlijekom

 

Izvor: http://nutristo.com/, izvor fotografije: http://www.myhealthylivingcoach.com/

Dobre Kalorije
Right Menu Icon