Loading

Dobrobiti sjemena lana

Laneno sjeme se hiljadama godina koristi u ishrani. U današnje vrijeme laneno sjeme postaje sve popularnije, ali o njemu  većina ljudi ne zna puno.

Laneno sjeme sadrži:      

  • Lignine:  Laneno sjeme je jedan od najboljih biljnih izvora lignina, vrste fitoestrogena koji može pomoći pri zaštiti od nekih vrsta karcinoma, uključujući karcinom dojke i prostate.
  • Omega-3 masne kiseline: Laneno sjeme je najbolji biljni izvor omega-3 masnih kiselina, a koje nalazimo i u ribama. Pedeset grama lanenog sjemena ima otprilike istu količinu omega-3 masnih kiselina kao i 1,3 kg lososa.
  • Vlakna: Laneno sjeme sadrži i rastvorljiva  i nerastvorljiva vlakna, koja omogućavaju najbolje funkcioniranje sistema za varenje.
  • Proteine: Laneno sjeme je izvor kompletnih proteina, a to znači da sadrži sve aminokiseline koje naše tijelo ne može samo proizvesti, što je rijetkost u biljnom svijetu.

 

Jedna supena kašika lanenog semena  sadrži:

• 35-40 kalorija

• 1,6 g proteina

• 2,8 g ugljenih hidrata

• 2,8 g masnoće (0,3 g zasićenih, 0,6 g jednostruko nezasićenih, 1,8 g višestruko nezasićenih)

• 2,5 – 8 g vlakana

• 3 mg natrijuma

 

Značaj lanenog sjemena za  zdravlje:

• Pomaže u sprečavanju nastanka karcinoma i smanjivanju  rasat tumora u dojkama, prostati i debelom crijevu.

• Smanjuju rizik nastanka srčanih bolesti, krvnih ugrušaka, moždanog udara i srčane aritmije smanjivanjem visine      holesterola, LDL (lošeg) holesterola, triglicerida i krvnog pritiska.

• Reguliše rad crijeva i sprečava konstipaciju.

• Smanjuje bolove u grudima za vreme menstruacije.

• Pomaže dijabetičarima u kontrolisanju glukoze u krvi.

• Pomaže u smanjivanju upale povezane s artritisom, Parkinsonovom bolesti i astmom.

 

Vrste na tržištu:

• Laneno seme u izvornom obliku

• Mleveno laneno seme

• Ulje

 

Upotreba:

Jedna do dve supene kašike mljevenog lanenog sjemena  dnevno smatra se sigurnom količinom. Ipak, moguće  je prejesti se lanenog sjemena, a to je slučaj ako ste pojeli više od jedne četvrtine šolje dnevno.

Osim toga, moguće su i alergijske reakcije, pa ako niste sigurni počnite samo sa pola kašike dnevno i pričekajte da vidite hoćete li imati alergijsku reakciju.

Nije potpuno utvrđeno ima li negativnih uticaja na trudnice i dojilje,  a većina naučnika  smatra da je 1 kašika dnevno za njih sigurna.

Istraživanja su pokazala da lignani iz lanenog semna mogu ometati delovanje nekih lekova koje koriste žene koje boluju od raka dojke, te da mogu ometati djelovanja lijekova koji razređuju krv, koji opuštaju mišiće, te lijekova za refluks (GER). Osim toga mogu biti problematične za osobe s divertikulozom, iritabilnim crevnim sindromom i upalom creva.

Izvor: http://www.kodren.com/

Dobre Kalorije
Right Menu Icon