Loading

Dojenje i višak kilograma

PITANJE:

“Pozdrav, prvo hvala Vam za ovu novost.

Porodila sam se prije 6 mjeseci i dojm bebu, međutim, imam 6-7 kg viska od poroda i nikako ih ne mogu skinuti. Ne volim nikakve dijete, a sada pogotovo ne želim na dijetu jer dojim bebu, pa me zanima kako mogu ishranom skinuti visak kilograma, a da to ne naskodi bebi. Hvala puno.”

ODGOVOR:

“Redukcijske dijete za Vas nisu rješenje, ne samo zato što ih ne volite, već što su redukcijske dijete u periodu laktacije zabranjene. Ishrana u periodu laktacije je veoma važna za pravilnu produkciju mlijeka, ali značajno utiče i na njegov kvalitet. Žene u ovom period imaju veće energetske potrebe od onih u trudnoći, jer majčino mlijeko treba da obezbjedi sve potrebne materije za brz rast I razvoj bebe. U prvih šest mjeseci energetske potrebe dojilje su najveće, jer ona tada produkuje 600-900 ml mlijeka u zavisnosti koliko beba konzumira majčino mlijeko. Tokom perioda laktacije dozvoljeno je gubiti do 0,5 kg u period od 15 dana. To znači da gubitak tih  6-7 kg viška ne bi smio biti u kratkom periodu. Budući da tokom dojenja, kilogrami najčešće odlaze sami kao rezultat fiziološkog procesa, mišljenja sam da ćete ih, uz uravnoteženu ishranu, uspjeti skunuti do bebinog prvog rođendana.

U svakom slučaju, Vi morate voditi računa da unosite nutritivno bogatu hranu koja ima manju energetsku vrijednost. Ono na čemu bi se trebala zasnivati Vaša ishrana jesu cjelovite žitarice, voće i povrće ili svježi cijeđeni sokovi, obrano mlijeko i mliječni proizvodi sa manjim postotkom mliječne masti i  meso, dok slatkiše, masti životinjskog porijekla, margarine i industrijski obrađenu hranu trebate izbjegavati. Unos tekućine je jako bitan, birajte nezaslađenu – voda, prirodni cjeđeni sokovi (izbjegavajte citruse), kompot bez dodatka šećera.

Ono što bih trebala znati , a niste naveli je koliko kilograma ste dobili u trudnoći i kolika je Vaša trenutna tjelesna masa, koliko beba često doji I da li samo doji i sl.”

Odgovara: nutricionistica, magistrica zdravstvenih nauka Arzija Pašlić

Dobre Kalorije
Right Menu Icon