Loading

Gdje se nalaze dobre, a gdje loše kalorije?

Kako bismo vam što više približili pravilnu ishranu i olakšali primjenu iste, napravili smo Priručnik za početnike, koji ste imali priliku dobiti na poklon preko našeg newslettera.

Danas donosimo dio iz priručnika koji čini suštinu pravilne ishrane: šta jesti, a šta izbaciti iz ishrane?

Gdje se nalaze dobre kalorije?

Dobra vijest je da Bosna i Hercegovina ima veliki potencijal za proizvodnju zdrave, organske hrane. Sreća je da se ljudi sve više obrazuju o problemu pravilne ishrane i pronalaze načine kako je uvesti u svoj život. Budite i vi među njima.

Dobre kalorije se nalaze u sljedećim namirnicama:

  • Voće i povrće (ne voćni sokovi, jogurti, sladoledi i sl, nego pravo voće i povrće)
  • Jaja kokoški koje se hrane prirodno
  • Cjelovite (integralne) žitarice
  • Orašasti plodovi i sjemenke
  • Mahunarke
  • Zdrave masnoće (maslac, maslinovo ulje, bundevino i druga zdrava ulja)
  • Fermentirana hrana (domaća zimnica)
  • Zdraviji izvor zaslađivača (med, stevija, pravi smeđi šećer, suho voće i dr)
  • Mlijeko i mliječni proizvodi i meso životinja koje su prirodno uzgajane.

Vidjet ćete da su to , ustvari, izvorne namirnice, koje nisu industrijski procesirane, nemaju dodatih okusa, mirisa, boja i drugih aditiva. Samo uzmite šerpu i sami kuhajte!

 

Gdje se nalaze loše kalorije?

  • Mesne prerađevine (salame, paštete, hrenovke), jer se prave od sastojaka lošeg kvaliteta, često od ostataka životinja, jako su industijski procesirane, sa dodatkom mnogo aditiva
  • Konzervirana hrana
  • Gazirana pića
  • Hidrogenizirane biljne masnoće (margarin)
  • Sirupi i ostali zaslađeni sokovi
  • Bomboni i ostali slatkiši
  • Prerađene žitarice za doručak
  • Vegeta i ostali slični začinski dodaci
  • Voćni jogurti
  • Čips i ostale slične grickalice
  • Kokice iz mikrovalne
  • Dijetalni proizvodi
  • Topljeni sirevi
  • Smrznuta gotova i polugotova jela, kao što su pite, pizze i sl.
  • Instant-supe, instant-kafa i ostali instant pripravci
  • Razni gotovi sosovi i prelivi itd.
  • Visokoprocesirani pekarski proizvodi i kolačići
  • Energetske i proteinske pločice i šejkovi

Vjerovatno ste ovdje našli veliki broj namirnica koje koristite. Pokušajte postepeno izbaciti jednu po jednu, korak po korak. Nemojte se bojati da poslije izbacivanja svih ovih štetnih namirnica nećete imati šta jesti. Samo će trebati vremena da se prilagodite novom načinu ishrane, a kada to uspijete ništa od ovoga vam neće nedostajati. Naprotiv, nećete imati nikakvu potrebu za njima.

Izbor iz Priručnika za početnike, dobrekalorije.ba

Dobre Kalorije
Right Menu Icon