Loading

Grickalice u ishrani djece

PITANJE:

“Lijep pozdrav dobrim kalorijama imam pitanje koje se tice grickalica. Kuham redovno i ne volim da mi djeca jedu nezdravo przeno itd. Trudim se da jelovnik sadržava prije svega povrće, jer nisu neki ljubitelji voća. Ali, skloni su grickalicama, kao i svaku mamu to me užasno brine. Umjesto čipsa i raznih oblika takvih proizvoda pržim im kokice s malo maslinova ulja u posudi pospem ih origanom i one poprime neki ljepsi ukus. Griješim li možda, da li to deblja i stvaram li time loše navike jer to radimo vikendom i pojedemo ih bas puno…Hvala…”

ODGOVOR:

“Razumijem Vašu zabrinutost kada je u pitanju ishrana djece. Na osnovu napisanog, Vi ste na dobrom putu da kod Vaše djece razvijete pravilne navike u ishrani, jer je vrlo važno šta se djetetu nudi. Međutim, kako djeca rastu, tako se nameću i uticaji okoline, posebno vršnjaka. Roditelji  prave grešku kada djeci oštro zabranjuju određenu vrstu hrane, jer je to često kontraproduktivno. Kontrolisaćete dijete kod kuće, međutim čim mu se pruži prilika poješće upravo ono što mu branite. Stoga, treba imati bolji pristup i djeci  vrlo jasno reći da grickalice ne smiju  često jesti, ali da to ne znači da ih ne smiju jesti nikada. Objasnite im zašto nisu zdrave i ograničite njihov unos npr. jednom sedmično imaš pravo da pojedeš nešto od grickalica po tvom izboru. Svaki put kada jedu grickalice, recite mu da one nisu zdrave. Takođe, nemojte da im bilo kakva hrana bude nagrada u smislu ako budete dobri – dobićete čips i sl.

Kokice su odličan izbor, jako su zdrave, ali i tu postoje pravila. Nemojte ih pržiti ni slučajno na maslacu ili margarinu, a vodite računa na kojoj količini ulja ih pržite i koliko ste ih posolili. Same kokice nemaju veliku kalorijsku vrijednost, međutim ona rapidno raste sa dodatkom masnoće i na 100 grama može iznositi i do 600 kcal, koliko obično imaju kokice koje prodaju u kinima. Kokice sadrže niz važnih nutrijenata kao što su beta karoten, pigmente lutein i  zeaksantin (pozitivno djeluju na zdravlje očiju), a tu su i dijetna vlakna. Dodatak origana je pravi izbor, jer je on takođe, poznati antioksidans.

Djeci umjesto grickalica možete u zdjelicu staviti i grožđice, orahe, lješnjake, bademe, neslani kikiriki i sl., Orašasto voće je zdravo, ali oprez sa količinom , jako je kalorično.”

Odgovara: nutricionistica, magistrica zdravstvenih nauka Arzija Pašlić

Dobre Kalorije
Right Menu Icon