Loading

Hrana koja smanjuje efekte stresa

Ono što svakodnevno konzumiramo ima vrlo bitan uticaj na način borbe sa stresom. Ako konzumirate nekvalitetnu hranu, koja je jako prerđena, genetski modifikovana, puna rafiniranog šećera, bijelog brašna, rafiniranog ulja, konzervanasa, aditiva, hormona i ostalih hemikalija, svome tijelu nećete obezbijediti nutrijente koji su mu potrebni da se bori protiv stresa.

Pravilna ishrana dugoročno obezbjeđuje sve potrebne nutrijente za pravilno funkcionisanje organizma, a time i za borbu protiv stresa.

 

1. Ogansko lisnato povrće i začinsko bilje

Zeljasto bilje sadrži važne fitohemikalije, antioksidanse, vitamine C, K, E i B, hlorofil, željezo, kalcij, magnezij, kalij, aminokiseline, vodu, enzime i vlakna, koja su najbitnija za borbu protiv stresa i poboljšanje imuniteta.

Glavni izbori ovih biljaka su: kelj, špinat, raštika, kupus, blitva, rukola, lišće gorušice, lišće repe, lišće maslačka, kres trava (grbica), zelena salata, cikorija, endivija, bosiljak, peršun, teragon, majčina dušica, origano, menta, kadulja, ružmarin itd.

 

2. Organsko korjenasto bilje

Organsko korjenasto bilje uzgajano u zdravom zemljištu, bogatom mineralima, obezbjeđuje nutrijente bitne za borbu protiv stresa. To su beta karoten, vitamini C, B, E, željezo, kalij, magnezij, kalcij i vlakna. Također, dobar su izvor složenih ugljikohidrata koji potiču lučenje serotonina.

Najbolji izbori ovih namirnica su: cvekla, rotkvice, slatki krompir, korijen kurkume, mrkva, pastrnjak, repa, korijen celera, korijek peršuna, đumbir i ljubičasti krompir.

 

3. Organske lukovičaste biljke

Lukovičaste biljke obezbjeđuju odlične nutrijente za borbu protiv stresa. Imaju visok nivo antioksidanasa i fitohemikalija koje ojačavaju imuni sistem i štite od slobodnih radikala uzrokovanih stresom. Bogate su vitaminima A i C, željezom, kalijem, sumporom, kalcijem i kvercetinom koji štiti od slobodnih radikala, čisti krv, bori se protiv upala i štiti organizam od štete nastale djelovanjem stresa i toksina.

Najbolji izbori ovih namirnica su: bijeli luk, crveni luk, šalota, prasa i mladi luk.

4. Organsko bobičasto voće

Bobičasto voće je odličan izvor antioksidanasa, vitamina C, karotenoida, fitohemikalija, vode, enzima i vlakana i svi ti nutrijenti rade zajedno da obezbijede zaštitu od hroničnog stresa. Antioksidansi izbobičastog voća štite tijelo od proizvodnje previše kortizola, hormona stresa.

Najbolji izbori su: borovnice, jagode, maline, acai bobice, goji bobice, kupine, dud, bazga.

 

5. Divlja riba

Divlja riba je odličan izvor proteina koji su bitni u borbi protiv stresa. Sadrži vitamine D, B-12, selen i omega-3 masne kiseline koje su jako bitne za održavanje dobrog zdravlja i borbu protiv stresa. Omega-3 masne kiseline pomažu u smanjenju razine kortizola, koji je hormon stresa i može uzrokovati probleme ukoliko je povišen duži period.

Najbolji izvor su: divlji losos, sabljarka, bakalar, iverak, sardine.

 

6. Organski orašasti plodovi i sjemenke, svježi ili proklijali

Orašasti plodovi i sjemenke sadrže proteine, antioksidanse, esencijalne masne kiseline, vlakna, cink, B vitamine, magnezij, kalcij i enzime. Potapanje i kloijanje orašastih plodova i sjemenki prije korištenja otklanja antinutrijente, povećava nivo vitamina i minerala, aktivira enzime i čini ih lakšim za probavu.

Najbolji izbor su: bademi, orasi, pekan orasi, brazilski orasi, susam, sjemenke bundeve, sjemenke konoplje, lan i chia sjemenke.

 

7. Kokos

Kokos u svim oblicima donosi blagodati organizmu. Kokososvo ulje, voda, meso i mlijeko su bogati kalijem, magnezijem, manganom, bakrom, selenom, B vitaminima, aminokiselinama i vlaknima. Sve to štiti organizam od stresa. Kokos sadrži lauričnu kiselinu koja je važna masna kiselina koju jetra koristi za proizvodnju energije i ne skladišti se kao masnoća. Kokosovo meso, mlijeko i ulje djeluju antibakterijski, antigljivično i antivirusno. Kokos smanjuje razinu kortizola i ima potencijalno protivupalno dejstvo.

Prilagođeno sa: Eat local grown

Dobre Kalorije
Right Menu Icon