Loading

Humus (namaz od slanutka)

Humus je kremasti namaz koji je dobro poznat u arapskoj kuhinji. Pravi se od slanutka (leblebije), koja je vrlo slična soji. Vrlo je hranjiv. Iako je biljni namaz, ipak ima dosta proteina, tako ga je stalno jelo na trpezi vegetarijanaca.

Potrebno:

  • 200 gr suhog slanutka
  • 1-2 kašike tahina (pasta od susama)
  • maslinovo ulje
  • so, biber, sumak i mljevni kim
  • 1/2 limuna
  • svjež peršun
  • 1 čehnu bijelog luka

Priprema:

  • Noć ranije potpite suhi slanutak u vodu. Do ujutro će upiti vodu i nabubriti. Isperite hladnom vodom. Onda ga skuhajte (izvadite bobicu i stisnite je među prstima, ako je mekana i lagano je možete zgnječiti, znači da je kuhano).
  • Iscijedite shuhan slanutak, ali sačuvajte vodu.
  • Dodajte mu tahin, začine, sok od limuna i 2-3 kašike maslinovog ulja.
  • Izblendajte u jednoličnu smjesu. Pri tome dodajte malo vode u kojoj ste kuhali slanutak, jer smjesa ne treba biti previše gusta, nego kremasta. Sami odredite gustoću po vašoj želji, a to ćete uraditi dodavanjem vode od slanutka. Nemojte pretjerati da smjesa ne bi bila previše tečna.
  • Servirajte na tanjir, pospite svježim isjeckanim peršunom i sumakom (može i bez toga), polijte kvalitetnim maslinovim uljem. Možete ukrasiti i kuhanim zrnima slanutka, kockicama paradajza i krastavca ili na neki drugi način, po svojoj želji.

Savjeti:

  • Isti namaz možete napraviti i od domaćeg graha.
  • Možete koristiti i skuhan humus iz tegle ili iz konzerve.
  • Pogodno je za ishranu djece, ali u tom slučaju pazite na upotrebu začina. Dobra je alternativa raznim paštetama.
  • Svjež peršun možete ubaciti i unutar smjese i izblendati ga zajedno sa ostalim sastojcima, to će dati dodatnu svježinu.
  • Pogodno je za ishranu vegetarijanaca.
  • Servirajte sa integralnim hljebom i salatom. Možete napraviti sendviče i humus koristiti kao zdravi kremasti namaz umjesto majoneze, kečapa i drugih nezdravih namaza.

DSCF3274

Piše: Dr Safija Softić-Namas

 

Dobre Kalorije
Right Menu Icon