Loading

Ideje za užine

Užine često znaju biti bolna tačka u ishrani djece, ali i odraslih. U jednom istraživanju provedenom u našim školama pokazano je koliko neadekvatnu užinu većina djece ima.

Došlo se do zaključka da je prvi obrok u danu većine djece obrok koji jedu u školi. Većina njih ne doručkuje prije polaska u školu. Ono što jedu za užinu je hrana poput kroasana, čipsa, kifli, pice i sl. Ta užina ne zadovoljava energetske potrebe djeteta tog uzrasta, a naročito je upitno kakav je nutritivni sastav takvih užina, obzirom da je takva hrana siromašna vitaminima i mineralima, a bogata štetnim transmasnoćama i šećerima.

Većina roditelja djetetu da novac i dijete ima slobodu da kupi šta želi. Najveći problem je što djeca i nemaju baš velikog izbora prilikom kupovine, jer je većina škola okružena prodavnicama fast-food proizvoda ili su to obične prodavnice.

Najbolji izbor bio bi nošenje užina od kuće. Zato danas donosimo praktične primjere i ideje kakok možete spremiti bogate obroke svojoj djeci, ali i sebi. 

Sendvič može biti odličan ili najgori izbor kada se radi o užini. Ako napravite sendvič sa bijelim hljebom, salamom i majonezom, takav sendvič će možda samo utoliti glad, ali organizam djeteta će od njega imati više štete nego koristi. Međutim, ako napravite sndvič sa integralnim hljebom, nekom proteinskom namirnicom, pa dodate dosta salate i možda neki namaz kao pavlaka ili humus, imaćete odličan bogat sendvič koji će zadovoljiti sve potrebe djeteta. Proteinski dio u sendviču može biti pileći file, koji se spremi za 5 minuta na tavi, riba koja može biti povremeno i iz konzerve, jaja, kvalitetan sir, domaća pileća pašteta, humus i sl.

Salata u zdjelici s poklopcem je doličan i praktičan način za pravu užinu. Pravi se tako da stavite nešto od skuhanih žitarica, kao što je riža, bulgur, kuskus, proso, integralna tjestenina isl. Dodate opet proteinski dio, dosta zelene salate i dresing koji možete odvojiti u malenu kutijicu pa politi po salati kada budete jeli. Dresing se sastoji od maslinovog ulja, limuna i soli. On salati daje ljepši ukus, ali i dodaje korisne sastojke.

Ovakve salate se mogu praviti i u tegli. U tom slučaju dresing stavite na dno tegle, dodajte žitarice, proteinski dio i salatu. Tako će dresing biti odvojen od salate i neće je “skuhati” prije nego je krenete jesti. Prije upotrebe samo okrenite teglu da se dresing razlije po cijeloj salati.

Uljevak je dobra opcija za ponijeti. Napravite ga od jaja, kukuruznog brašna, mlijeka, dodajte dosta špinata, sitno isjeckane mrkve, luka, ostalog povrća po želji, imotajte u foliju i ubacite u kutiju za školsku užinu. Uljevake možete napraviti i u obliku mafina tako da je djeci zanimljivije.

 

Zdravi slatkiši za užinu

Zdravi slatkiši nisu samo mit. Oni postoje. Mnoge su opcije kada se radi o zdravim slatkišima. Trudite se da ih vi napravite, jer svaki slatkiš napravljen kući je sigurno bolji od onoga što se može kupiti u prodavnici. Umjesto šećera koristite hurme i ostalo sušeno voće, med, svježe voće, javorov sirup. Ili barem stavljajte manju količinu šećera. Kada god je moguće koristite integralno brašno, a pšenično zamijenite nekim drugim vrstama brašna, kao što je kukuruzno, rižino, raženo, brašno od prosa, leblebije itd. Svako od njih ima neku svoju zdravstvenu prednost i nutrijente koje trebamo iskoristiti.

Integralni palačinci su super izbor. Možete ih puniti slanim ili slatkim punjenjem. Ako želite slane, namažite ih s malo pavlake, dodajte puno salate i već tako su dovoljno dobri. Možete dodati kuhana jaja, trakice mesa, sira, humus i sl. Ako želite slatke palačinke punite ih domaćim džemom, sjemenkama, medom, suhim ili svježim voćem, domaćim evrokremom koji možete napraviti od hurmi, lješnjaka itd.

Smoothie u koji ćete staviti zdrave sastojke također je dobra opcija u slučaju da ne stignete spremiti nešto od prethodno nabrojanog. Pomiješajte bananu, jabuku, šumsko voće, zobene pahuljice, orašaste plodove i sjemenke po želji, dodajte malo meda, đumbira i vode i napravite odličan napitak pun korisnih nutrijenata.

Postoje još mnoge ideje. Tu su suhi kolačići, mafini, energetske kuglice, zdravi čips i mnoge druge. Zvirite u rubriku s recpetima i pronađite ih sve!

Piše: dr. Safija Softić-Namas

Dobre Kalorije
Right Menu Icon