Loading

Istraživanje: vlakna za dugovječnost

Samo tri kriške hljeba od  cjelovitih žitarica dnevno, mogu umanjiti rizik od srčanih bolesti za četvrtinu, otkrila je nova studija s Harvarda.

Čak i male količine integralnih žitarica na dan, bilo kroz tjesteninu ili kroz rižu, spriječit će raniju smrt, piše Daily Mail.
Iako neki proizvodi s cijelim žitaricama sadrže i šećer i so koji škode zdravlju, ipak ih ima puno manje nego u bijelom hljebu, riži i prerađenim žitaricama.

Cijelovite žitarice poput zobi, muesli i hljeba sa sjemenkama sadrže neprerađene ugljikohidrate. Oni su bogati vlaknima, proteinim, antioksidansima i određenim vitaminima koji potiču probavi, pomažu u mršavljenju i sprečavaju srčane bolesti, rak i druge tegobe.

U ovoj ekstremno velikoj studiji, istraživači s Harvarda analizirali su prehrambene navike 800.000 odraslih ljudi. Zaključili su da samo 16 g cijelovitih  žitarica u porciji smanjuje rizik od umiranja od srčanih bolesti za 9 posto. Tih 16 g je jedna kriška hljeba, mala zdjelica muesli, zobi ili pola šoljice integralne tjestenine ili riže. Odrasli koji su jeli tri porcije na dan, što je 48 grama, imali su rizik od umiranja od srčanih bolesti manji za 25 posto, a rizik od raka za 14 posto.

Porcija integralnih žitarica na dan izgleda ovako:

  • kriška  integralnog hljeba
  •  zdjelica musli ili zobenih pahuljica
  • pola šoljice integralne tjestenine ili riže

Tri porcije integralnih žitarica na dan sadrže:

  • 3 kriške integralnog hljeba
  • 1,5 velika integralna tortilla
  • 2 pune žlice kuhane smeđe riže
  • 3 pune kašike kuhane integralne tjestenine
  • 3 zdjelice musli ili zobenih pahuljica

Izvor: Atrijum

Dobre Kalorije
Right Menu Icon