Loading

Jesenji čuvari imuniteta

Odabrali smo sedam sezonskih namirnica s pripadajućim receptima koje biste trebali uvesti u svakodnevnu prehranu. Da zdrava jela nisu nužno bezukusna, najbolje će vam pokazati popis namirnica s kojima možete pripremiti pregršt maštovitih jesenskih jela.

Sezonski orijentisani, donosimo vam pregled voća i povrća koje biste svakako trebali uvesti u vašu kuhinju. Zagrijte vaše šparete, inspirišite se prijedlozima jela i pripremite nezaboravna jesenja jela koja će vas zasititi i naoružati prirodnim nutrijentima.

 

1. Blitva

Zelena kraljica među povrćem dostupna je tokom većine godine i osvaja poklonike ovog povrća jednostavnošću i brzinom pripreme. Omiljeno lisnato povrće pospješuje zdravlje vaših očiju, a obiluje vitaminima i mineralima. Najčešće se jede kratko skuhana i prelivena maslinovim uljem.

Blitva1 | Author: Foto: ThinkstockFoto: Thinkstock

 

2. Cvekla

Uz ogroman kulinarski potencijal, od cvekle možete pripremiti svježe salate, juhe, rižota pa čak i kolače. Ovo korjenasto povrće sadrži prirodne crvene pigmente koji vrše značajnu ulogu u borbi protiv raka, a osim sirova u jutarnjim smoothiejima, odlična je u jelima poput rižota od cikle ili zapečena s feta sirom.

 

3. Šipak

Jednu od najzdravijih voćki svijeta nepravedno zapostavljamo zbog mukotrpnog čišćenja. Sljedeći put dok gledate kako trune u zdjeli, sjetite se da jedna čaša soka od nara dnevno – može smanjiti rizik od obolijevanja kardiovaskularnih bolesti. Prepun antioksidanasa, šipak definitivno ne biste trebali izbjegavati.

 

Nar | Author:

4. Bundeva

Nezaobilazna jesenja namirnica najčešće se koristi u juhama i rižotima, a obiluje hranjivim tvarima. Izuzetno je niskokalorična, te obiluje vlaknima i vitaminom A. Miris pečene bundeve najbolje dočarava jesen, a tako pečenu možete je iskoristiti u juhama, tjesteninama ili slatkim pitama. 

Bundevapg | Author: Thinkstock
Thinkstock

 

5. Kupus

Da nema zime bez kupusa, najbolje pokazuje njegova učestala primjena u svakodnevnoj kuhinji onog trenutka kad temperature krenu padati. Iskoristite glavicu svježeg kupusa jednostavno naribanog na salatu, a još brže ga skuhajte u vodi i prelijte maslinovim uljem.

 

6. Cimet i kurkuma

Dva začina kojima biste definitivno trebali obojati vašu jesenju svakodnevnicu. Koristite ih u svim prigodama, od slatkih do slanih jer skrivaju pravo blago vitamina. Cimet pospite po jutarnjoj kavi, a kurkumom začinite omiljena slana jela.

 

Cimet-Mlijeko | Author: Foto: ThinkstockFoto: Thinkstock

 

7. Mandarine

Omiljeni neretvanski plodovi daleko su najzastupljenije voće u hladnim jesenjim mjesecima zato što su cjenovno pristupačne i prave male riznice vitamina C. U 100 grama mandarine ima čak 30 miligrama vitamina C, zbog čega preporučujemo da se naoružate ovim slatkim voćem i prirodno zaštitite organizam. Od mandarina možete pravitiraznovrsna jela od mermelade, likera pa do kolača.

Izvor: Zdrava krava

Dobre Kalorije
Right Menu Icon