Loading

Kako proizvođači brze hrane manipuliraju potrošačima

Ogroman broj kalorija i nedostatak nutrijenata dovoljan je razlog da potpuno izbjegavamo nezdravu brzu hranu ili tzv. junk-food. No, u tome često ne uspijevamo.

Potrošnja brze hrane konstantno bilježi porast. Njezina “popularnost” ne jenjava zahvaljujući reklamnim trikovima koji djeluju na podsvijest kupca. Proizvođači brze hrane, restorani i njihovi vlasnici koriste sofisticirane tehnike kojima dopiru do potrošača svih dobnih i društvenih skupina. Cijena i dostupnost, kao i umjetno stvorena važnost određene marke, elementi su koji igraju važnu ulogu u mehanizmu kojim ova industrija djeluje na vas.

9 trikova koje koriste proizvođači brze hrane

Proizvođači i restorani brze hrane koriste cijeli niz marketinških trikova da bi vam nametnuti svoje proizvode. Primamljivim internetskim, radijskim i televizijskim reklamama, ali i drugim prikrivenim metodama reklamiranja, neprestano bombardiraju potrošače i namjerno potiču njihovu želju za brzom hranom.

1. Veći obroci po manjim cijenama

Prema istraživanjima, ljudi će pojesti više hrane ako im obrok nije monoton, odnosno ako djeluje raznoliko. Dodavanjem različitih priloga, kupce se potiče na povećanje porcije uz nižu cijenu dodataka. Iako će mnogi pomisliti da su time profitirali, ovaj izbor zapravo košta više.

Drugim riječima, unijet ćete više kalorija u organizam ako pojedete nekoliko vrsta junk namirnica u kombinaciji, nego da ste pojeli samo jednu. Povećanjem porcije i dodavanjem ekstra priloga, zapravo se ostvaruje veći trošak novaca i veći unos kalorija.

2. Opisi hrane kojima je teško odoljeti

Vjerovali ili ne, određene riječi u rečenici ljude potiču na ukusne asocijacije o hrani, što rezultira izlučivanjem sline u ustima. Jedna je studija potvrdila da restorani u svojim jelovnicima sve više koriste riječ snack, kako bi ljude naveli da jedu u vrijeme koje nije tipično za obrok. Brian Wansink, autor te studije, izjavio je kako korištenje opisnih riječi ima veliki uticaj na to što doživljavamo dok jedemo.

Hrana mora, dakako, imati dobar okus, ali je sveukupno iskustvo ipak podložno sugestivnim utjecajima. Ako se određena brza hrana reklamira uz epitete i fraze sočna, ukusna, za prste polizati – to doprinosi vašem osobnom dojmu, odnosno te značajke će povećati vaš ukupni doživljaj hrane.

3. Reklamni natpisi privlače vašu pažnju

Sveučilište u Kaliforniji je 2013. godine ukazalo na direktnu povezanost reklama (fotografije vašeg najdražeg brzog obroka i slično) i pretilosti. Laboratorijska istraživanja dokazala su da ljudi pod utjecajem marketinga doista jedu više nezdrave hrane. Prema Huffington Postu, restorani brze hrane, nakon televizijskih reklama, najviše novaca troše na reklamne natpise i panoe.

4. Intenzivan miris pojačava osjećaj gladi

Ne postoji miris koji bolje potiče apetit od mirisa svježe pečenih krumpirića ili kolača. Osjetilo mirisa se pojačava čim vaše tijelo osjeti glad.

Prema studiji jednog američkog časopisa, vanjski podražaji poput mirisa mogu povećati proizvodnju hormona grelina, koji kontrolira glad. Stoga su pećnice s kolačima i mirisnim pecivima najčešće smještene na samom ulazu u restoran, gdje vas privlače svojim mirisom. Ovu taktiku primjenjuju i drugi pekari, pa kruh peku u onim terminima kada je njegova najveća potražnja.

5. Glazba kao reklamni mamac

Glazba ima važnu ulogu u životu, posebice u urbanim sredinama. Restorani brze hrane koriste utjecaj glazbe najčešće kroz reklame kako bi privukli potrošače. Često zapošljavaju glumce i glazbenike za promociju proizvoda. Tako je 2015. McDonald's diskografskim kućama i njihovim izvođačima platio da u svojim pjesmama spomenu Big Mac.

6. Užurbanost daje lažni osjećaj uštede vremena

Postoji razlog zašto je odlazak u restorane brze hrane uvijek potkrijepljen osjećajem žurbe. Nekoliko psiholoških studija otkrivaju da sama pomisao na brzu hranu ljudima daje lažni osjećaj uštede vremena. Uz osjećaj žurbe manja je vjerojatnost da ćete uživati u jelu. Zbog osjećaj užurbanosti, jedete brže i time je veća opasnost od probavnih bolesti i pretilosti.

Prema istraživanju Sveučilišta u Nottinghamu, zbog prebrzog jedenja naš mozak ne stigne primiti poruku da smo siti. Naime, potrebno je 20 minuta od početka obroka da bi naš mozak shvatio kada smo siti. Količina prženih krumpirića koju možete pojesti u tom vremenu je naprosto zastrašujuća!

7. Potiče se jedenje u društvu

Studije pokazuju da možete pojesti oko 30% više hrane kada jedete u društvu. Ako vaš prijatelj ili prijateljica poželi desert, velika je vjerojatnost da ćete ga uzeti i vi. To se tumači time da kada ste u većem društvu, više ste popustljivi. U grupi u kojoj je prisutno više od sedmero ljudi, u prosjeku ćete konzumirati čak 90% kalorija više nego kada jedete sami.

8. Povlastice i nagrade

Popularne metode kojima se redoviti dolazak u restorane brze hrane “nagrađuje” su tzv. klupske kartice i mobilne aplikacije za vjernost. Za njih je potrebno ispuniti obrazac ili prijavu, te tako omogućiti evidentiranje učestalih dolazaka. Ljudi koji često posjećuju restoran brze hrane dobivaju različite povlastice i nagrade. Nagrade se dodjeljuju ovisno o politici restorana.

Primjerice, nakon prva četiri posjeta, možete dobiti besplatno piće, a zatim besplatne krumpiriće i sl. U konačnici, kupac bi nakon 12 posjeta mogao dobiti i besplatan obrok.

9. Posebna meta brze prehrane su djeca!

Prema studiji iz 2013. zaključeno je da se u TV programima za djecu i mladež emitira 23% reklama za restorane brze hrane. Istraživanje je pokazalo da su tinejdžeri koji gledaju puno takvih reklamama skloniji razvitku pretilosti.

Također, prema jednoj drugoj studiji, zaključeno je da reklame restorana brze hrane posebno ciljaju upravo djecu. U njima su djeca prikazana u igri s igračkama i poklonima tih restorana. Tako ih proizvođači brze hrane od malih nogu potiču na nezdrave navike koje će vjerojatno nastaviti i tijekom kasnijeg života.

Izvor: Alternativa

Dobre Kalorije
Right Menu Icon