Loading

Kako se prirpemiti za dobre kalorije?

Prvi korak prema pravilnoj ishrani i zdravijem životu napravit ćete u svojoj glavi!

Nakon toga odite u svoju kuhinju i napravite „malo“ preuređenje. Izbacite iz nje što više namirnica sa spiska loših kalorija. Ne morate ih baciti, dajte ih svojim neprijateljima.

Preporučujemo da u svojoj kuhinji uvijek imate sljedeće namirnice:

  • Proteine (piletina, riba, jaja, mliječni proizvodi)
  • Ugljikohidrate (integralna brašna i tjestenine, razne vrste žitarica, mahunarke, krompir)
  • Masnoće (maslinovo ulje, maslac, orašasti plodovi, sjemenke, tahin pasta)
  • Vitamine i minerale (voće i povrće raznih vrsta, suho voće)
  • Začine (đumbir, kim, majčina dušica, ružmarin, kadulja, svježi začini kada je sezona, svi suhi i svježi začini po vašem ukusu)

Sve ove namirnice čine pravu hranu i njihovom dobrom kombinacijom postići ćete izbalansiranu ishranu.

Savjeti Dobrih kalorija

  • Obratite pažnju na prvi obrok u danu, jer se gotovo svi nutrijenti dobro apsorbuju iz namirnica kada ih uzimate na prazan stomak.
  • Probajte sami praviti hljeb što je češće moguće. Na našoj stranici možete naći jednostavan recept.
  • Probajte smanjiti unos bijelog brašna na što je moguće manju količinu, a umjesto toga koristite integralna brašna raznih žitarica (pšenica, heljda, ječam, raš, kukuruz, zob i dr).
  • Smanjite unos bijelog šećera na što manju količinu. Zamijenite ga boljim izorima šećera, kao što je med, suho voće, pravi smeđi šećer. Ispočetka će biti teško, ali ćete se vremenom navići i počet ćete uživati u pravim okusima svoje kafe i čaja.
  • Probajte smanjiti količinu soli u hrani i industrijski dobijenu so zamijenite morskom soli, barem djelimično, jer je bogatija mineralima i nema ostatke supstanci iz industrijske proizvodnje.
  • Pokušajte što je više moguće koristiti kvalitetne namirnice organskog porijekla od lokalnih dobavljača.
  • Nabavljajte i konzumirajte namirnice u duginim bojama, jer ćete tako unijeti raznolikost u ishranu i organizmu osigurati sve potrebne nutrijente.
  • Konzumirajte hranu po godišnjim dobima, jer su namirnice koje uspijevaju u određenom godišenjm dobu u vašoj blizini tada pune nutrijenata, ukusne su bez mnogo dodataka i nije im potrebna obrada.
  • Kombinujte namirnice na pravilan način, a izbjegavajte loše kombinacije. Više o tome pronađite ovdje.

Kada osjećate glad između obroka nemojte jesti bilo šta što vam se nađe pri ruci. Uglavnom se poseže za lošim izborom grickalica i slatkiša. Svjesni smo da je to lakši izbor. Međutim, preporučujemo da se naviknete na zdravije izbore za užine, a možete ih naći u svakoj prodavnici.

Umjesto čipsa, čokolade, keksa, gaziranog pića, obojenog soka i drugih nezdravih jela, sljedeći put kupite lješnjake, bademe, orahe, suho voće, bananu, jogurt, bilo koju voćku, napravite domaće energetke pločice (od hurmi, orašastih plodova, meda), zdrave kolačiće i sl.

Izvor: dobrekalorije.ba

Dobre Kalorije
Right Menu Icon