Loading

Kako “zdrava” hrana može biti loša

Ispravna ishrana je balansirana ishrana sa optimalnim količinama i pravilnim odnosom svih namirnica u odnosu na fiziološke potrebe organizma.

Zbog prevelikog broja informacija o pravilnoj ishrani, mnogi ljudi postaju konfuzni i gube se u tim svim informacijama. Veoma često informacije koje kruže internetom su kontradiktorne, a većina ljudi ograničava svoje znanje tekstovima objavljenjim na socijalnim mrežama, umjesto da pročitaju neku dobru knjigu o ishrani ili neku studiju. Istina je da nam socijalne mreže i internet pružaju i mnoštvo kvalitetnih informacija, samo Vam savjetujem da ne pratite slijepo sve što pročitate.

 

Greška br.1: “Treba jesti samo pileća prsa i brokule”

Već sam mnogo puta spominjao da je najbitnije imati balansiranu ishranu. Ako konzumirate samo dvije namirnice, to nećete uspjeti. Možda ćete u početku početi gubiti kilograme, ali to su kratkotrajni rezultati. Organizam treba za normalnu funkciju i mikro i makro nutrijante.

 

Greška br.2: “Izbaciti iz ishrane sve masti”

Masti u organizmu imaju neke od najbitnijih funkcija: izvor su energije, igraju bitnu ulogu u metaboličkim procesima, aktivni su elementi probavnog procesa. Sa nedovoljnim unosom kvalitetnih masti, narušavate imunitet Vašeg organizma.

 

Greška br.3: “Izbacivanje ugljikohidrata iz jelovnika”

Jedna od najčešćih zabluda, a sa kojima se i ja veoma često sretnem u mom gym-u. Ugljikohidrati predstavljaju najbitniji izvor energije za Vaš organizam. Ugljikohidrati čuvaju zalihu proteina, kako bi proteini mogli učestvovati u procesu izgradnje, održavanja, oporavka mišića. To je bitno kako se proteini ne bi prerađivali u energiju, te izgubili svoju osnovnu funciju.
Ugljikohidrati su jedini izvor energije za mozak. Smanjuju rizik od bolesti srca, raka, dijabetesa.

 

Greška br. 4 : ” Najbitnije spržiti više kalorija, nego što se unese o organizam”

Kako sam već ranije rekao ispravna ishrana-balansiranost i raznovrsnost. Prazno brojanje kalorija bez praćenja njihove kvalitete će Vam možda pomoći da smršate, ali nećete sigurno dobiti zdravo i kvalitetno tijelo.

 

Greška br.5 : “Unositi puno proteina ili PROTEINSKE DIJETE”

Popularne proteinske dijete su najčešće u trenažnim procesima. Već u ranijim greškama ste pročitali šta se dešava ako izbacite masti i ugljikohidrate iz ishrane. Ali šta se dešava ako unosite velike količine proteina? Probavni sistem nije u mogućnosti preraditi velike količine proteina, te se taj višak pretvara u mast. Kada se proteini u organizmu razgrađuju na određene aminokiseline, pojavljuje se amonijak, koji toksično djeluje na centralni nervni sistem. Zato je neophodno da protein bude praćen povrćem, radi vlakana koju su bitan elemenat probavnog procesa. Višak proteina organizmu loše djeluje na bubrege i jetru, te može biti uzrok raznih oboljenja.

 

Greška br.6: “Nedovoljno unošenje vode u organizam”

Sa ovakvom greškom zaboravite na zdravo i lijepo tijelo. Metabolizam, termoregulacija, unos hranjivih stvari u ćelije, izbacivanje toksina iz organizma – svi ovi procesi zahtjevaju prisustvo vode. Voda je osnovni alat ka ispravnom metabolizmu i oslobađanju viška masti.

 

Sportski pozdrav

Piše Nedim Babić 

Dobre Kalorije
Right Menu Icon