Loading

LCHF način ishrane

LCHF je skraćenica od Low Carb High Fat, što znači manje ugljikohidrata i više masnoće. LCHF ima i druge nazive kao što su Paleo, Primal, Low Carb, Atkinsova dijeta i predstavlja jedan cijeli pokret koji je zadnjih godina postigao veliku popularnost i proširio se zapadnim zemljama, a izvorno je nastao u Švedskoj.

Zagovarači ovog načina ishrane tvrde da je on najsličniji izvornom načini prehrane i da je strah od zasićenih masnoća životinjskog podrijetla i kolesterola jedan neutemeljeni mit, pa nema straha od prirodnih masnoća u prehrani. Koriste se i mliječni proizvodi, te orašasti plodovi i voće. Ograničavanjem unosa ugljikohidrata održava se stabilan šećer u krvi čime se izbjegava pretjerano izlučivanje inzulina i svi zdravstveni problemi koje donosi hronično povišeni inzulin. Izbjegavanjem rafiniranih i hidrogeniziranih biljnih ulja i margarina smanjuje se unos višestruko nezasićenih masnoća iz obitelji omege 6, koje izazivaju upalne procese u tijelu. Na taj način se smanjuje rizik od brojnih hroničnih bolesti povezanih s upalnim stanjima. Po mišljenu zagovarača LCHF prehrane, izbjegavanjem unošenja glutena iz žitarica izbacuje se jedan od najvećih alergena i uzročnika mnogih autoimunoloških bolesti.

Na našim prostorima jedan od poborniha ovog načina ishrane je nutricionistica Anita Šupe.

Osnovne namirnice LCHF prehrane su: meso I perad, riba, jaja, povrće koje raste iznad zemlje, maslac, životinjske masti, kokosovo ulje, hladno presana ulja, iznutrice, mliječne prerađevine, mesne prerađevine, avokado, voda itd. Ovo su namirnice koje se slobodno jedu do sitosti, jer imaju malo ili nimalo ugljikohidrata.

Osim ovih osnovnih, neke namirnice se smatraju dodatnim u ovoj ishrani: punomasni mliječni proizvodi, kiselo i slatko vrhnje, sirevi, korjenasto povrće, limun, grejp i drugo manje slatko voće, orašasti plodovi i sjemenke, kokosovo brašno, kafa, čajevi itd. Namirnice iz ove kategorije sadrže nešto više ugljikohidrata i zato se više ili manje ograničavaju ako se želi smršaviti, a neke se i potpuno izbacuju.

Namirnice koje se izbjegavaju su:  šećer, slatkiši, sokovi i svi zaslađeni napici, kolači, keksi, peciva, voćni jogurti, pahuljice i muesli, sve žitarice I mahunarke, tjestenine, hljeb, krompir, riža, kuskus, kokice, margarin, ulja bogata omega-6 masnim kiselinama, slatko voće i suho povrće itd.

Dobre Kalorije
Right Menu Icon