Loading

Magnezij – često nedostaje, a tako je bitan

Malo je reći da je magnezij životno važan. On sudjeluje u više od 300 biohemijskih procesa u ljudskom organizmu.

Potreban je za normalan rad srca, mišića i živaca, doprinosi  zdravlju imunološkog sistema, čuva čvrstoću kostiju i zuba (oko 60 posto magnezija u ljudskom tijelu nalazi se u kostima). Iznimno je bitan za oslobađanje energije u brojnim metaboličkim procesima, doprinosi ravnoteži vode i elektrolita, poboljšava probavu… Prozvan je antistresnim mineralom jer pomaže smanjenju fizičke i psihičke iscrpljenosti.

Tijelo ne može samo proizvesti magnezij, pa ga valja svakodnevno unositi hranom. Dobri su izvori magnezija zeleno lisnato povrće (osobito špinat), mahunarke (kao grah, soja), orašasti plodovi (npr. badem, orah, kikiriki), cjelovite žitarice (npr. zob), suncokretove sjemenke, kakao, banana, riba itd.

U prehrani je poželjna i prirodna mineralna voda bogata magnezijem, dok je njegov “neprijatelj” alkohol koji sprečava apsorpciju magnezija. Prekomjeran unos šećera i kofeina također “potkrada” magnezij u organizmu.

Najčešći su simptomi nedostatka magnezija umor, iscrpljenost i osjećaj slabosti te grčevi i bolovi u mišićima. Manjak magnezija može se pojaviti zbog nepravilne prehrane i dijete, povećanog fizičkog i psihičkog stresa, alkoholizma, pušenja, upalnih bolesti crijeva, dijabetesa, bolesti štitnjače te zbog uzimanja nekih lijekova (npr. diuretici, antibiotici, laksativi).

Povećane potrebe za magnezijem imaju i mladi u razvoju, starije osobe, trudnice i dojilje, sportaši te općenito svi koji su izloženi kroničnom stresu. Magnezij pomaže i kod PMS-a i bolnih mjesečnica.

http://www.ordinacija.hr/

Dobre Kalorije
Right Menu Icon