Loading

Martovski izazov: izbacivanje šećera

U sklopu 2015. – godine izazova, uvodimo izazov izbacivanja šećera iz ishrane.

Da li vam to zvuči pregrubo ili nepotrebno?

Vjerujemo da je izbacivanje šećera iz ishrane vjerovatno najbolja stvar koju možete uraditi za svoje zdravlje. Jedan od razloga je taj što šećeri izazivaju ovisnost, što uzrokuje sve češće uzimanje istog. To za sobom vuče mnoge probleme, kao što su: gojaznost, metabolički sindrom, inzulinska rezistencija, šećerna bolest, povišen krvni pritisak, kožni problemi, razdražljivost, depresija i drugi.

U toku mjeseca marta obajvićemo veliki broj članaka, naučnih istraživanja, recepata bez šećera, video klipova i inspirativnih priča o izbacivanju šećera iz ishrane.

 

Pod šećerima ćemo podrazumijevati bijeli šećer u bilo kojem obliku, proizvode sa skrivenim šećerima, smeđi šećer koji nije u izvornom obliku, aspartam i ostale zaslađivače hemijskog porijekla.

Dopustićemo korištenje prirodnih slatkih namirnica, kao što su: hurme i ostalo suho voće, svježe voće, djelomično med, pekmezi bez dodatog šećera, prirodni smeđi šećer, steviju. Iako i prirodne slatke namirnice donekle izazivaju ovisnost, ona je puno blaža, zato što je i količina šećera u njima manja, a sadrže mnoge korisne sastojke, kao što su vitamini i minerali, vlakna i druge, pa ih ne bi trebalo potpuno izbaciti iz ishrane.

Potrudićemo se da vam ovaj izazov ne bude pretežak i da na kraju mjeseca kažete da se puno bolje osjećate. To će biti pozitivna posljedica ovog izazova.

Ovo nije izazov samo vama, nego želimo da pozitivno utičete i na svoju okolinu, porodicu, prijatelje, poznanike, kolege i sve ostale. Zato, podijelite izazov s njima, budite pozitivna promjena koju želite da vidite! Iz ovog razloga smo odlučili napraviti malo drugačiju nagradnu igru.

Pravila:

– Odlučite i prihvatite izazov izbacivanja šećera! Zaboravite sve razloge zbog kojih bi to odgodili! Svaki dan znači pozitivan pomak.

– U komentaru ovog posta na našoj FB stranici tagujte prijatelje s kojima biste voljeli podijeliti ovu pozitivnu promjenu (napomena: možete tagovati više osoba, ali svaku u poseban komentar).

– Uzmite blokić i od prvog dana počnite zapisivati! Pišite kako se osjećate, koja su vaša zapažanja vezano za zdravlje i raspoloženje, pozitivne ili negativne promjene, sve što je vezano za izazov. Na kraju mjeseca od zapisanih stavki sastavite esej ili pjesmu. Najinspirativniji uradak osvaja vrijednu nagradu!

Zašto mjesec dana?

Otprilike 30 dana je period koji je potreban da se stvori nova, odnosno odbaci stara navika. Budite ustrajni samo ovaj mjesec i nakon toga nećete imati nikakvu potrebu za šećerom! Navika nekorištenja šećera će vam preći u rutinu i nećete više imati problema.

Zašto da se pridružim izazovu?

Cilj naših izazova je da vidite da niste sami u problemu, da postoje mnogi ljudi koji se bore sa istim pošastima (makar to bili slatkiši) i na kraju da vidite da ništa nije nemoguće. Pomoći ćemo jedni drugima da izbacimo tu lošu naviku iz života. Ne samo da će vam tijelo zahvaliti, nego ćete biti prezadovoljni što ste ustrajali, napravili pozitivnu promjenu i inspirisali i druge da to urade.

Šta trebam izbaciti iz ishrane?

Potrebno je izbaciti čisti bijeli šećer i one proizvode koji sadrže isti ili zamjene za njega. U mnogim industrijski dobivenim proizvodima je šećer skriven, u nekima ne možemo zamisliti da ga ima.

To su sljedeći proizvodi:

  • bijeli šećer
  • kolači sa šećerom
  • keksići sa šećerom
  • čokolade (osim crne čokolade bez šećera)
  • energetska pića
  • gazirana pića
  • zaslađeni sokovi
  • voćni jogurti
  • energetske pločice
  • zaslađene žitarice
  • kupovni dresing za salatu i razni preljevi
  • čips
  • kečap
  • mlijeko sa okusima (npr. čokoladno, vanilija itd.)
  • med koji nije “pravi”
  • gotovi i polugotovi zaleđeni proizvodi
  • mnoge vrste kupovnog hljeba
  • neke vrste kisele zimnice
  • ajvar, paradajz-sos i slični proizvodi
  • konzervirano voće

Napomena: ako sami pravite gore navedene namirnice kod kuće (kolači, sos-paradajz, zimnica i dr.) sami kontrolišete dodavanje šećera, tako da u tom slučaju možete staviti prirodne zamjene i možete ih konzumirati. Gore navedeno se uglavnom odnosi na kupovne namirnice koje imaju veliki udio vidljivih ili skrivenih šećera!

Kako da ne posustanem?

  • Uravnotežite ishranu! Time ćete unijeti u organizam sve potrebne nutrijente i imaćete manju potrebu za slatkim.
  • Kada zaželite nešto slatko, uzmite zdraviju opciju.
  • Nemojte kupovati slatkiše. Kada odete u prodavnicu s namjerom da kupite slatkiš, zaobiđite policu i kupite orašaste plodove, grožđice, hurme, voće i sl.
  • Obavežite se nekoj osobi do čijeg mišljenja vam je stalo i zadužite je da vam pomogne sa izazovom. Neka vam bude potpora i neko ko će vas na lijep način podsjećati na vašu obavezu.
  • Nemojte zaboraviti da to radite zbog svog psihofizičkog zdravlja!

Želimo vam puno sreće i za vas smo tu kao potpora!

Tim Dobre Kalorije!

Dobre Kalorije
Right Menu Icon