Loading

Nije rano za proljetno čišćenje organizma

Generalno, u nutricionizmu postoje četiri navike koje treba izbjegavati i četiri koje bi trabali usvojiti.

Šta izbaciti, a šta uvrstiti u jelovnik?

Kako bi detoksikacija uspjela trebate izbjegavati:

1. Pšenicu Sadrži gluten koji iritira crijeva. Dakle, dajte svom stomaku sedam dana pauze.

2. Mlijeko To je najčešci alergen u hrani. Dobro bi bilo odmoriti organizam od mlijeka i mliječnih proizvoda barem sedam dana.

3. Kofein Ako ste ovisni o kofeinu ovo bi mogao biti najteži dio. Kofein je toksin koji čini da jetra radi otežano. Zato ako možete izdržati, odreknite se kofeina barem sedam dana.

4. Alkohol Najteži neprijatelj jetre.

 

Navike koje trebate usvojiti tokom sedmičnog ili mjesečnog čišćenja organizma:

1. Pijte osam čaša vode dnevno. Voda će potaknuti izbacivanje toksina iz organizma.

2. Jedite superhranu uključujući agrume, kivi i sve vrste bobičastog voća. Povrće koje je posebno dobro za detoksikaciju su artičoke, paprika, cvekla, brokula, crveni kupus, mrkva, karfiol, krastavci, kelj, bundeva, špinat, slatki krompir, paradajz, grah i klice.

3. Jedite što više anti-aging antioksidansa. Oni su ključni igrači u detoksikaciji tijela.

4. Uzimajte suplemente kao pomoć detoksikaciji jetre. Potražite dodatke prehrani koji sadrže: N-acetil cistein, ekstrakt mlijeka čička, kruciferne biljne spojeve, elaginsku kiselinu, ekstrakt maslačka i alfa lipoičnu kiselinu.

Nakon što počnete raditi na promjenama, vrlo brzo ćete primijetiti razliku u tome kako se osjećate i izgledate. Trebali biste početi osjećati više energije i biti više motivirani, a vaša koža i oči trebali bi biti čistiji.

 

Važnost balansiranih obroka

DORUČAK – Kako bi se, nakon višesatnog mirovanja tokom noći, metabolizam probudio, a tijelo dobilo potrebnu energiju, idealno je u roku od sat poslije spavanja, doručkovati. Preskakanjem doručka organizam dovodimo u situaciju da radi “na prazno”, a to može uzrokovati slabost, pad nivoa šećera u krvi i nervozu. Naravno, velika vjerovatnoća je da ćete, nakon jutarnjeg gladovanja, tokom ručka pojesti više hrane i imati pojačanu potrebu za slatkišima i grickalicama.

Izbjegavajte zaslađene žitarice. Zamijenite ih onima poput zobi koje ćete začiniti rendanom jabukom ili drugim sezonskim voćem, dodati sjemenke i orašaste plodove po izboru. Dobar doručak je i poširano ili kuhano jaje sa integralnim hljebom i salatom.

RUČAK – Dinamika življenja dovodi nas u situaciju da o jelu ne razmišljamo i da hranu uzimamo tek usput. Na taj način iscrpljujemo organizam, čime loše utječemo na koncetraciju i smanjenu radnu sposobnost. Ako duže vrijeme postupate tako oslabit ćete imunitet i narušiti zdravlje. Slabimo imunitet i narušavamo kvalitet življenja. Kako ne biste došli u takvu situaciju, svako jutro, prije odlaska na posao ili u školu, odvojite vrijeme za pripremu obroka kojeg ćete ponijeti sa sobom. To može biti užina ili jednostavan ručak.
Vodite računa da hranu koji pripremate bude raznovrsna i balansirana, a to znači da obezbijedi dovoljne količine energije za prevladavanje fizičkih i umnih napora. To ćete osigurati uzimanjem cjelovitih namirnica bogatih vitaminima, mineralima, vlaknima i ostalim potrebnim hranjivim sastojcima.

Cjelovite žitarice imaju odličnu ravnotežu bjelančevina i ugljikohidrata. Složeni ugljikohidrati iz ovih namirnica postepeno se probavljaju, stabilizirajući nivo šećera u krvi i pružaju dugotrajnu energiju. Bogate su vitaminima B grupe, vlaknima i balansnim tvarima.

Povrće je neizostavan dio obroka, jer je bogato vitaminima, mineralima i vlaknima.
Posebno je važno zeleno lisnato povrće bogato viaminom C, koje pomaže u smanjenju stresa na radnom mjestu.

Svježe voće je praktično za posao. Dodajte mu i orašasti plod koji će regulirati šećer u krvi i koncetraciju. Možete pripremiti sendvič od integralnog hljeba obogaćen ukusnim punjenjem (tuna, jaja, sir, humous), salatu (koziji sir, cherry paradajz, sezonsko povrće), povrtnu čorbu, omlet sa povrćem.

VEČERA – Obrok treba završiti do 19 sati, a onda barem tri sati, nakon večere, ne ići u krevet. Bitno je imati neki element proteina u svakom obroku – svježe meso, ribu ili vegeterijanski protein (grah i leća) sa svježim povrćem i integralnom tjesteninom.

UŽINA – integralni hljeb sa maslacem od kikirikija ili badema i sjemenke bundeve ili štapici mrkve, krastavici i paprike sa humusom (paštetom od slanutka).

Veoma je važno jesti u miru i dobro žvakati hranu, time će tijelo maksimalno iskoristiti sve kvalitetne sastojke koju mu pružite.

 

Čime hidrirati tijelo: Što više voća i povrća, izbjegavati kafu i alkohol

Dvije trećine tijela sastoje se od vode koja je zato izuzetno važna. Tijelo gubi litar i po tekućine dnevno kroz kožu, pluća, crijeva i putem bubrega preko mokraće, osiguravajući eliminaciju otrovnih tvari iz organizma.

Tijelo također pravi oko trećinu litra vode dnevno kada sagorijeva glukozu za energiju. Dakle, minimalni unos vode iz hrane i pića dnevno trebao bi biti oko litar, a idealno oko dva litra.

Voće i povrće sadrži oko 90 posto vode čime organizmu osiguravaju tečnost, ali i prijeko potrebne vitamine i minerale.

Kroz ove namirnice dnevno možemo unijeti litar, a ostatak kroz vodu, prirodne sokove i biljne čajeve.
Alkohol, kafa i čaj sa kofeinom učinit će da tijelo izgubi vodu, pa ih treba izbjegavati.

Nutricionistica Amela Ivković-O'Reilly za Fakor

Članak je prenesen i ne odražava nužno politiku našeg portala i stavove našeg stručnog tima. 

Dobre Kalorije
Right Menu Icon