Loading

Olakšajte si vrućine

Čak i oni koji su odolijevali vrućinama, sada posustaju. Iscrpljenost i kolebanje pritiska samo su neke od posljedica vreline. Olakšajte sebi.

Zbog naglih promjena temperature, visoke vlažnosti i sparina, čak se i potpuno zdravi ljudi žale na vrtoglavicu, oticanje i nizak pritisak. Iako negativno djeluje i na zdrave osobe, ovakvo vrijeme je posebno opasno za srčane i psihičke bolesnike, mada ni meteoropate nisu pošteđene.

– Ako su velike vrućine potrebno je da unosimo dovoljno tečnosti i ishranu prilagodimo vremenu da bi se i organizam lakše prilagodio – savjetuje doktor Nevenka Dimitrijević, ljekar opće prakse Doma zdravlja „Voždovac“.

OTICANJE

Otečene noge su veliki problem tokom vrućina. Osnovna i najbrža pomoć je podizanje nogu u ležećem položaju tridesetak centimetara iznad visine srca. Pored toga, pijte čaj od peršuna, koji pomaže u izbacivanju viška vode iz tijela. Pet supenih kašika usitnjenog lista i korjena peršuna kuhajte pet minuta u pola litra vode. Poslije kuhanja ostavite da odstoji još 20 minuta, a onda procijedite i pijte tri puta dnevno po šoljicu.

VRTOGLAVICA

Ne paničite, ljetnja vrtoglavica je prolazna. Zato i kod potpuno zdravih osoba mogu da se jave kratkotrajni problemi kao što su malaksalost, vrtoglavice i da im se zamagli pred očima.

Čim osjetite bilo koji od ovih simptoma, odmah sjedite i ne pravite nagle pokrete. Možete i da čučnete duboko (znači čučnite koliko god možete sa oba stopala priljubljena uz tlo). Trebalo bi i da popijete sok od paradajza koji je zadužen za regulisanje kalijuma u organizmu, biće vam ubrzo bolje.

PAD PRITISKA

Pad pritiska je veoma čest kada je napolju toplo. Da bi se prevazišla slabost, treba jesti slane krekere i peciva i piti dosta mineralne vode. Također, izbegavajte duži boravak u zatvorenim i zagušljivim prostorijama jer nedostatak kiseonika može da dovede do pada pritiska. Da biste prebrodili što lakše pad pritiska, pijte čaj od đumbira. Ovaj čaj će ublažiti mučninu i ošamućenost i više vas neće oblivati hladan znoj. Uz to nema neželjena dejstva. I kod ovog problema pomaže sok od paradajza. Kafu, alkohol i cigarete, pržena i masna jela treba da izbegavate.

KAKO DA SE PONAŠATE NA VRUĆINI?

  • Oprezno sa klimom
  • Prostorije u kojima se boravi u toku dana i automobil treba klimatizovati, ali temperatura treba da bude za sedam stepeni niža nego spoljašnja, dakle, bez pretjerivanja
  • Minerali obavezni
  • Osim vode, poželjno je uzimati i minerale, natrijum, kalijum, kalcijum i magnezijum, mediteransku hranu, sokove, lubenice, dinje i sladoled.
  • Šetnja: ako ste primorani da nešto čekate na visokoj temperaturi, ne stojte nego šetajte. Kačket ili šeširić su obavezni.

Ljeto, a sinusi upaljeni

Većina slučajeva upale sinusa započinje običnom prehladom koja je uzrokovana virusima, a koja je naročito česta ljeti. Ove prehlade i upala sinusa najčešće spontano nestanu nakon dvije sedmice, ipak kvare kvalitet života.

  • Pet manjih obroka tokom dana će vam sačuvati snagu.
  • Dvije  čaše vode više nego obično treba da pijete kada je visoka temperatura.

Izvor: Ko dren 

Dobre Kalorije
Right Menu Icon