Loading

Organska hrana je hrana budućnosti

Konzumiranje organske hrane je krucijalan način da sačuvate vaše zdravlje.

U svijetu u kojem živimo, gdje se svakim danom okružujemo sa više i više toksičnih materija, najbolja hrana koju sebi možemo priuštiti je organska hrana. Za razliku od konvencionale hrane, koja je puna hemikalija (koje prave haos u našem hormonskom sistemu), organska hrana nam daje hranjive materije.

Jedino kupovinom i konzumiranjem organske hrane možete biti sigurni da je ono što jedete i hranjivo, bez vještačkih hemikalija (za koje je znastveno dokazano da uzrokuju karcinome, hiperaktivnost, insomniju, urođene mane, anksioznost, astmu, alergije itd.) i pesticida i da nije  geneteski modifikovana (famozni GMO!).

Najbitnije od svega je to što veliki broj istraživanja dokazuje  da organski proizvedena hrana ima više hranjivih materija od konvencionalne hrane.

Istraživanja iz Danske i Njemačke nam pokazuju da “organski usjevi imaju više vitamina i da ljudi koji jedu tu hranu imaju bolje zdravlje, što je u kontrastu sa intenzivnom obradom zemljišta koja osiromašuje našu hranu…”.

Organski proizvodi imaju veću hranjivu vrijednost jer su rasli u zemlji bogatoj mineralima i što im je dozvoljeno da prirodno sazriju na suncu.

 

Kada god to možete priuštiti jedite lokalno proizvedenu organsku hranu!

Što je više vremena potrebno da proizvod dođe od izvora (drveta, zemlje, grma) do vašeg stomaka, to se više hranjivih materija gubi u tom procesu. Npr. nakon što je ubrana, buraniji je potrebno samo tri dana da izgubi 58% svog vitamina C.

Dakle, bitno je jesti ne samo organske, nego svježe i lokalne proizvode, koji su proizvedeni na organski način. U tom slučaju dobivate najbolju hranu za svoje  i zdravlje vaše porodice!

 

Orgnanska proizvodnja se ne odnosi samo na voće i povrće

Ukoliko jedete piletinu gledajte da je to free range, dakle da je to perad koja nije zatvorena u kaveze i da ima slobodu kretanja, te da je hranjena organskom hranom. Kupujte organske mlječne proizvode, koje bi trebali konzumirati u minimalnim količinama.

 

organic

Idealno bi bilo da izbjegavate crveno meso, ali ako ga jedete, gledajte da to bude meso koje nije tretirano hormonima i antibioticima, koji će da naruše vaš hormonski balans.

Kupujte divlju ribu ili organsku ribu sa farme, koja je hranjena prirodnom ishranom, a ne pojačana vještačkim hemikalijama (npr. lososu se dodaje boja kako bi dobio rozu boju mesa).

 

A ako mi je bio hrana preskupa?

Mnogi ljudi ne kupuju bio hranu zbog visoke cijene. Ipak, čak i male promjene mogu imati dramatični uticaj na vaše zdravlje.

Ukoliko ne možete priuštiti da je sva hrana koju jedete organskog porijekla, onda neka barem one vrste koje najčešće jedete budu takve; ako često jedete grah, tjesteninu, rižu isl. neka to bude organskog porijekla.

Svo povrće i voće koje kupite, koje nije organskog porijekla, dobro operite i idelano bi bilo da ga ogulite. Perite ga potapanjem u vodu u koju ste dodali jabukovo sirće ili sok od limuna.

Limitirajte izlaganje sebe i svoje porodice jednoj hemikaliji  time što ćete jesti širok izbor povrća i voća i integralnih žitarica.

 

Top 10 lista njagore neorganske hrane

EGW (Enviromental Working Group) je američka nevladina organizacija, čije istraživanje na hrani se odvija već 10 godina. Svaki proizvod se pere, guli i sl. prije testiranja.

Najviše pesticida od voća imaju jabuke, jagode, breskve i borovnice, kao i nektarine i grožđe. Među povrćem, većina pesticida nađeni su u celeru, špinatu, krompiru, paprikama, zelenoj salati i kelju.

Lista relativno bezbjedne neorganske hrane:

  • Šparuge
  • Avokado
  • Banane
  • Brokula
  • Karfiol
  • Kivi
  • Mango
  • Luk
  • Papaja
  • Ananas
  • Grašak

 

Pripremila:

Amela Ivković O'Reilly,

nutricionistica, član udruženja nutricionista Irske, udruženja nutricionista Velike Britanije, te kraljevskog medicinskog udruženja Velike Britanije

Dobre Kalorije