Loading

Pravilna ishrana i depresija

Najnovija istraživanja su pokazala, kada je riječ o ishrani, da su tijelo i um povezani više nego što smo to dosad mislili.  Nedavne studije su pokazale da konzumiranje  nezdrave hrane, posebno one sa visokim procentom  šećera i masti, direktno doprinose biološkim i emocionalnim stanjima povezanih sa depresijom. Kada se hranimo nezdravo, naš organizam shvata nedostatak hranjivih stvari kao posljedica bolesti. Kao odgovor na to, oslobađa proteine koji pokušavaju da se bore protiv uočenih uljeza i izazvaju suptilne upale (slično oticanju oporavljenih rana).

Jedna studija bila je usmjerena na južnu evropsku populaciju koja je polako prešla sa mediteranske ishrane- bogatom uljem, povrćem, orasima- na zapadnu ishranu koja sadrži više šećera i masti. Ustanovljeno je da oni koji su živjeli gotovo isključivo na tradicionalnoj mediteranskoj ishrani imali su upola manju  šansu da razviju depresiju tokom života, za razliku od onih koji su konzumirali nezdravu hranu, čak i kada postoji kontrola nad stvarima kao što su obrazovanje i ekonomski status.

Mnoge inicijative su trenutno u toku za liječenje depresije sa zdravijom ishranom, uključujući eksperimentalni program od Ministarstva odbrane koji isporučuje hranu bogatu nutrijentima za vojnike oboljelih od PTSP-a. U drugim slučajevima,  zdrava ishrana se pokazala kao djelotvorna preventivna mjera protiv razvoja depresije – efikasno kao preventivno savjetovanje za mentalno zdravlje, piše Big Think.

Izvor: bosnia.alrasub.com, izvor fotografije: http://body.ba/

 

Dobre Kalorije
Right Menu Icon