Loading

Prehrambena industija iznutra (I dio)

 

Mislite da jedete samo zdravu, neobrađenu hranu? Razmislite još jednom.

Joanna Blythman je na tajnom zadatku otkrila da čak ni voćna salata nije ono čime je smatrate. Donosimo serijal od nekoliko dijelova, koji će iznova pokazati da je organsko, u stvari, najbolje! Pročitajte kako se promoviše ono što liči na hranu! Pročitajte neka imena za koja vjerovatno nikada više nećete čuti, jer se promovišu na sajmovima poput ovoga, na koji ulaz NIJE slobodan!

 

“Krajem novembra 2013, na prohladnom danu, našla sam se u mračnoj i jezivoj unutrašnjosti Festhalle Messea nalik na  Frankfurtovog Blade Runnera. Bila sam tamo na tajnom zadatku, da prisustvujem godišnjem sajmu zvanom Sastojci hrane (Food Ingredients). Ova trodnevna izložba je domaćin najvažnijim svjetskim dobavljačima, distributerima i kupcima sastojaka za hranu. Godine 2011, kada je održan u Parizu, više od 23 000 posjetioca je došlo iz 154 zemlje, kolektivno predstavljajući kupovnu moć od €4 biliona  (£2.97 biliona). Posmatrajte to kao ekvivalent sajmu oružja za proizvođače hrane. Nije otvorenog karaktera. Svi koji se pokušaju registrovati, moraju dokazati da rade u proizvodnji hrane. Ja sam koristila lažnu ličnu kartu.

 

Dok na većini izložbi hrane izlagači žele da probate njihove proizvode, ovdje njih nekolicina nije imala odmah jestive proizvode u ponudi.  One koji su imali, nisu bili čemu. Kockice bijelog sira u kanape-stilu sa začinskim biljem i dodatnim začinima su bile smještene ispod table u bistro stilu na kojoj je nonšalantno bilo napisano “Feta, sa glukonodeltalaktonom” (to je ciklični ester glukonske kiseline, koji produžava rok trajanja).

 

Slastičar u sjajnom bijelom odijelu je zaokružio svoju demonstraciju nudeći monoporcije kupcima koji su se okupili. Njegove srcolike tortice i one u obliku dijamanata su bili identični onim sočnim biskvitima, sjajnim voćnim želeima, kremama i čokoladi koju viđate u izlozima luksuznih slastičarni, ali napravljeni u potpunosti bez jaja, putera ili vrhnja, zahvaljujući zamjenskom proteinskom izloatu krompira.  Ovaj revolucionarni sastojak pruža “volumen, teksturu, stabilnost i punoću” koju tražimo u kolačima pečenim sa tradicionalnim sastojcima – i jeftinije je.

 

To je i cilj predstavljanja robe na sajmu, kako je i predočeno u marketinškim porukama. Slogan za prozivod Butter Buds, opisan kao “modificirani enzim sa okusom  putera, koji ima do 400 puta jači intenzitet nego klasični puter”, sumira to u šest riječi: “Kad tehnologija upozna prirodu, vi štedite.”

 

Štandovi izlagača su bili organizovani kao umjetničke instalacije. Blistave staklene police su imale pozadinsko osvjetljenje da bi prikazale svu raskoš velikih bočica sa tekućinama u duginim bojama, sa koloritom tako svijetlim da djeluju kao neonke. Tanjiri sa raznim puderima, u obliku piramida, su naslagani na elegantne pleksi-stalke sa zagonetnim oznakama – “teksturisan sojin protein: boja mljevene šunke”,  pisalo je na jednom.

 

Proizvođačima kojima treba paradajz sos dovoljno gust da ne curi iz svog pakovanja – i samo malo sjajan, da ne izgleda matirano i staro nakon par dana u frižideru – su prezentovane prednosti Microlys-a, specijalni isplativi škrob koji daje “sjajnu, glatku teksturu i visoku viskoznost”, ili Pulpiz, Tate & Lyle paradajz “produživač roka trajanja pulpe”. Uz pomoć modificiranog škroba daje isti vizualni dojam kao svi sosovi od paradajza, ali koristeći 25% manje paradajz paste.

 

Opsežni poslovni portfelji firmi koje su izlagale na sajmu su bili uznemirujuće veliki. Omya, sa sjedištem u Hamburgu, je opisana kao “vodeći globalni hemijski distributer i proizvođač industrijskih minerala”, obskrbljujući tržište  hranom, hranom za kućne ljubimce, hemikalijama izvedenim iz ulja, kozmetikom, deterdžentima, sredstvima za čišćenje, papirom, ljepilima, građevinskim proizvodima, plastikom i industrijskim hemikalijama. U Frankfurtu, Omya je prodavala granulirani luk u prahu, mononatrijev glutamat i fosfornu kiselinu. Za velike firme kao što je ova, prehrambena industrija je samo još jedan izvor prihoda. Oni ne doživljavaju kognitivnu disonancu kada je u pitanju proizvodnja komponenata ne samo za vašu  hranu, nego i za vaš sprej protiv muha, premaz za automobile otporan na ogrebotine, boje ili ljepilo. Konferencija je bila za ljude čije je prirodno okruženje laboratorija i tvornica, a ne kuhinja, farma ili polje; ljude koji dijele mišljenje da sve što priroda može uraditi, čovjek može uraditi puno bolje i profitabilnije.

 

Umorna, nakon sati obilaženja sajma, i začuđujuće sita, potražila sam utočište za štandom gdje je bilo izrezano voće i povrće; bio je dobar osjećaj vidjeti nešto prirodno, nešto što automatikom prepoznate kao hranu. Ali zašto su na štandu bili postavljeni datumi koji su već prošli? Prodavač za Agricoat mi je rekao da je voće umočeno u jedno od njegovih rješenja, NatureSeal, koje, jer sadrži limunsku kiselinu pored ostalih neimenovanih sastojaka, produžava rok za 21 dan. Ako su tretirane na ovaj način, mrkve ne poprimaju izdajničku bijelu boju zbog koje izgledaju staro, izrezane jabuke ne poprimaju smeđu boju, kruške ne postanu  prozirne, lubenice ne postaju vodenaste i kiviji ne postaju zgusnuta kaša; jedno umakanje u NatureSeal čini voće “svježim i prirodnim”.”

 

Sljedeće sedmice donosimo nastavak serijala.

 

Izvor: http://www.theguardian.com/, prevela Vučković Ina

Dobre Kalorije
Right Menu Icon