Loading

Preporučene dnevne količine voća i povrća

Koji je najbitniji dio dobre ishrane? Većina nas bi odmah odgovorila: voće i povrće. Ipak, može biti teško pojesti dnevnu preporučenu količinu ovih namirnica. Većina Amerikanaca ne unose dovoljne količine istih.

Često je uzrok tome što uopće nimo ni svjesni koja je to količina voća i povrća koju je potrebno unijeti u toku dana. Kako izgleda ta količina?

Slijedi deset fotografija voća i povrća, na svakoj slici kompletan prikaz količine koju je potrebno unijeti. Vjerovatno to nije strašno velika količina koliku ste vi zamislili.

Stručnjaci u ishrani se oko malo čega slažu, ali jedno oko čega se svi zaista slažu je da bismo trebali jesti više povrća.

Ovo je jednostavan vodič koji daje rješenje za taj problem i predstavlja preporučenu količinu za osobu kojoj je potrebno oko 2000 kCal dnevno:

  • 2 šolje voća
  • 2 1/2 šolje povrća

Ovo je samo grubi vodič, obzirom da je svaka osoba jedinka za sebe i da nemamo svi jednake nutritivne potrebe. Nema jedinstvenog plana za svaku osobu.

Možete sami izračunati dnevene potrebe za voćem i povrćem:  The Fruit & Vegetable Calculator.

 

Nekoliko savjeta koji će vam pomoći da pravilno izračunate dnevne potrebe:

Za većinu nutrijenata šolja u stvari znači šolja – izmjeritešolju grožđa ili sjeckane mrkve i to je to. Ali ima par izuzetaka:

  • Kod salate šolja nije šolja. Dvije šolje zelenog lisnatog povrća čine u stvari jednu šolju povrća.
  • Voćni sok se računa kao voće. Šolja voćnog soka je u stvari šolja voća, ali treba uzeti u obzir da se pri tome obično gube vlakna i još neke materije koje se nalaze u cijelom voću.
  • Kada se radi o sušenom voću, prepolovite količinu. Pola šolje ušenog voća je jednako jednoj šolji svježeg.
  • Jedna veća voćka otprilike se može brojati kao šolja istog voća, kao npr. jabuka, banana, narandža, nektarina, grejpfrut i sl.

 

Svakodnevna količina serviranja: 10 načina

Donosimo deset brzih pregleda na potrebne dnevne količine voća i povrća.

Počnimo laganim:

Voće: 1 velikabanana, 227 g soka od jabuke.

Povrće: 5 šolja zeleniša (što je jednako 2 1/2 šolja povrća), plus crveni luk.

Drugi scenario: bobice za doručak, bobice za desert i povrće za ručak, užinu i večeru:

Voće: 1 šolja borovnica, 1 šolja jagoda (oko 8 velikih jagoda)

Povrće: 1 šolja salate od kupusa, 6 malih mrkava sa umakom, 1 šolja dinstanog kelja

Sljedeća varijanta:

Voće: 1 šolja dinje, 1 šolja grožđa

Povrće: 1 šolja mahuna slatkog graška, 1 žuta babura, 1 stabljika celera

Sada idemo na salatu. Pojedite veliku salatu za večeru, i završite sa nešto voća. Čak možete staviti voće na salatu.

Voće: 1/2 šolje suhih višanja, 1 jabuka

Povrće: velika salata sa oko 5 šolja zeleniša

Salate su lagane za napraviti i svaka i obična salata od oko 2 šolje zelenih listova će biti dobra. Dodajte šolju šeri-paradajza i to je skoro to.

Voće: 1 šolja dinje, 1 šolja borovnica

Povrće: 2 šolje zelene salate, 1 šolja šeri-paradajza, 1 vezica celera

Nisu samo zelene salate-salate. Mnoge salate su vrlo bogate, a ne čine ih zeleni listovi. Na primjer: slata od šparuga sa malo sira i salame.

Voće: 1 šolja dinje, 1 šolja grožđa

Povrće: 1 šolja salate od šparuga, 1 šolja dinstanog kelja, 1/2 žute babure

Pire od jabuka, kao i ostalo kuhano voće se također računaju.

Voće: 1 šolja pirea od jabuka, 1 velika banana

Povrće: 1 crvena babura, 1/2 šolje izrezanog krastavcam 2 šolje zelene salate

Ponovo jedan način za grickanje:

Voće: 1 šolja jagoda (oko 8 velikih jagoda), 1 narandža

Povrće: 1 šolja šeri-paradajza, 1 vezica celera, 1 šolja dinstanog kelja

Jedna verzija sa sušenim voćem sa zobenim obrokom, krastavcima i mrkvom , kelj za večeru, a nektarine za desert. Lagano.

Voća: 1 nektarina, 1/2 šolje sušenih višanja

Povrće: 1 šolja krastavaca, 1/2 šolje malih mrkava, 1 šolja dinstanog kelja

Opet jedna lagana verzija:

Voće: 1 šolja dinje, 1 jabuka

Povrće: 1 šolja salate od kupusa, 1 babura, 1 vezica celera

Zar to nije lako?

Zar niste iznenađni kako je to, u stvari, malo hrane? Drugi put kada vam preporuče da jedete više voća i povrća sjetite se ovog prikaza i kako je to zaista lako postići.

Ako vas ipak nervira brojanjeporcija, hej – to je voće i povrće – jedite ga koliko god želite! Ipak je interesantno kako mnogi ne jedu potrebne  dnevne količine.

Prilagođeni prijevod sa: http://www.thekitchn.com/

Dobre Kalorije
Right Menu Icon