Loading

Priprema hrane za cijelu sedmicu

Spomenula sam par puta kako mi priprema hrane unaprijed zaista pomaže da ostanem dosljedna zdravoj ishrani tokom sedmice.

Nisam pretjerano razmišljala o pisanju objave na tu temu dok nisam vidjela kako je Lindsay sa The Lean Green Bean opisala svoju rutinu pripremanja sedmične hrane. Bila sam inspirisana tuđim rutinama, pa sam odlučila da vam pokažem i kako ja to radim. Protekli vikend sam napravila par fotografija dok sam pripremala svoje kuhinjske bombe.

Prvi korak je sastavljanje liste. Ovo vas ne treba iznenaditi. Mene možete smatrati kraljicom spiskova i listi. Ha! Napravila sam pripremni spisak kad sam sastavljala meni i kad sam išla u kupovinu namirnica za ovu sedmicu, ali sada kada je zaista vrijeme za prihvatiti se posla, pravim „pravi“ spisak i obavezno redosljed mora ići onako kako planiram vršiti pripremu.

 

sedmični meni

 

Nakon što je spisak napravljen, inače izvadim sve namirnice koje su mi neophodne za prolazak kroz cijeli spisak. Sretna sam pa imam veliki otok u kuhinji gdje mogu sve poredati. To što su sve namirnice vani i na jednom mjestu mi uštedi nešto vremena. Također, volim pratiti kako se gomila ispred mene smanjuje. Sklanjam namirnice kako završim sa njima, tako da znam da se približavam završnici kako ih je manje.

 

sedmični meni

 

Da bih najbolje iskoristila vrijeme, uvijek pokušam početi sa onim što sadrži neaktivan posao. Kao što je pravljenje hljeba. Napravim hljeb svake sedmice, a  prvo umijesim tijesto i pustim da se diže prije svega. Bonus: jer radim u kuhinji i jer su mi i šporet i rerna upaljeni, temperatura bude viša nego inače, a zbog toga se tijesto brže i bolje digne. Pobjeda!

 

sedmični meni

 

Nakon toga, jednostavno prolazim kroz svoju listu. Trudim se da uradim sve što mogu sa istim kuhinjskim posuđem bez pranja. Na primjer, izrežem svo povrće koje će mi biti užina…

 

sedmični meni

 

I odmah nakon toga počnem slagati svoje salate u tegli. Nisam sigurna ko se sjetio slaganja salate u tegli, ali to je genijalno. Kad sam prvi put to probala, bila sam skeptična, ali dokle god je zelena salata odvojena od dresinga, salata ostaje svježa i hrskava danima. Moj unos povrća je jako porastao zahvaljujući ovim malim teglama salate sakrivenih u frižideru. Ja inače samo sadržaj ubacim u zdjelu, a Craig samo promućka teglu i jede iz nje. To je savršen, nosiv i zdrav ručak. Super su.

 

sedmični meni

 

Kada prođem kroz cijelu listu, sve ubacim na gornju policu frižidera. Ne samo da je lako dostupno, nego je i prva stvar koju vidimo kad otvorimo frižider. Vjerujem da, ako češće vidim zdraviju hranu, veća je vjerovatnoća da ću i češće jesti zdraviju hranu.

 

sedmični meni

 

Interesuje vas šta sam pripremila ove sedmice? Na slici možete sve vidjeti:

 

sedmični meni

 

  • Hladna grčka kinoa salata (gore lijevo)
  • Burgeri sa crnim grahom
  • Začinjena puretina i „posudice“ od jaja
  • Salate u tegli: dresing od limuna i susama, kinoa, celer, crveni luk, klice leće, feta i salata
  • Frape od višanja i čokolade (sredina lijevo)
  • Cherry paradajz, mrkva, celer, i kriške slatke paprike
  • Kuglice od kikiriki maslaca (sa dodatkom gorke čokolade)
  • Tvrdo kuhana jaja
  • Pleteni hljeb sa sjemenkama (dolje lijevo)
  • Grožđe (oprano i podijeljeno u porcije)
  • Hurme punjene sa pistacijima (prelivene čokoladom).

Sve ovo, i još neki dodaci kao što su pahuljice za doručak ili ostaci za ručak, će biti dovoljno hrane da prođemo kroz cijelu sedmicu. Trebalo mi je oko tri sata da završim sa kuhanjem, ali znam da ovakva priprema uštedi dosta vremena u toku sedmice. Jako je jednostavno samo izvaditi doručak, ručak i užine iz frižidera tokom sedmice. Iskreno, oduzeto vrijeme i trud uopće ne predstavlja problem. Najgori dio u svemu ovome je suđe koje ostane nakon kuhanja.

 

sedmični meni

 

Ali srećom, imam odličnog supruga kojem ne smeta pospremanje nakon što sam ja provela sate kuhajući i pripremajući nam zdrava jela za cijelu sedmicu.

Svake sedmice se potrudim da napravim bar dvije ili tri opcije za ručak, isto toliko za doručak i više opcija za užine. Mijenjam meni svake sedmice. U nastavku još jedan meni koji sam napravila prije par sedmica. Ovdje možete vidjeti energetske pločice, ovsenu kašu koja je prenoćila, parfait deserte od voća i jogurta, i tuna salata. Sve zavisi od toga kakvog ste raspoloženja.

 

sedmični meni

 

Da nema sedmičnog pripremanja hrane, moja ishrana bi vjerovatno sadržavala neke ostatke i sve ono što je najbliže za dohvatiti. Znam da mi je to što imam ovo svježe voće i povrće pripremljeno poboljšalo ishranu. Čak se i Craig slaže!  On kaže da, da nema sedmične pripreme hrane, vjerovatno se ne bi ni trudio pakovati voće ili povrće sa ručkom koji nosi na posao, ali kad je već tu na polici, pripremljeno, jednostavnije je pokupiti nešto zdravo umjesto se truditi upakovati nešto ne toliko zdravo.

Pripremanje hrane oduzima puno vremena, ali za nas je to sistem koji funkcioniše, tako da i to iskorišteno vrijeme vrijedi. Ako niste nikada prije pokušali, preporučujem da napravite sami svoj spisak i da pripremite vlastitu kuhinjsku bombu!

Izvor: Back to her roots, prevela: Vučković Ina

Dobre Kalorije
Right Menu Icon