Loading

Prženje na maslinovom ulju – DA ili NE?

Prženje je jedan od čestih načina pripreme hrane, ali se njime mijenja nutritivni sastav namirnice koja se prži i uja (masnoće) u kojem se prži. Poznato je da pržena hrana i nije najzdravija, odnosno da je konzumiranje iste jedan od činioca razvoja kardiovaskularnih bolesti.

U časopisu British Medical Journal, 2012. godine objavljeno je istraživanje o povezanosti konzumacije pržene hrane i rizika od kardiovaskularnih bolesti. Potrebno je napomenuti da je istraživanje provedeno u Španiji, mediteranskoj zemlji, gdje se za pripremu jela najčešće koriste maslinovo i suncokretovo ulje, a izrazito rijetko masti ili ulja u kojem se već pržila hrana.

Ovime je istraživanje postalo još i zanimljivije! Naime, poznato je da maslinovo ulje pozitivno utiče na zdravlje, posebno kardiovaskularnog sistema, ali se nije znalo kakav uticaj ima hrana pržena na maslinovom ulju. Istraživanje je trajalo 11 godina a provedeno je na 40 757 ljudi između 29 i 69 godina.

Napokon, rezultati su pokazali da se hrana pržena na maslinovom i suncokretovom ulju ne može povezati s povećanjem rizika od kardiovaskularnih bolesti! Međutim, potrebno je napomenuti da se hrana pržena na drugim vrstama i većim količinama masnoća, te priprema hrane u već korištenom ulju, kao i neumjerenost i jednolična prehrana, dalje smatraju vrlo štetnim za kardiovaskularno zdravlje.

Izvor: Guallar-Castillon, P., Rodriguez-Artalejo, F., Lopez-Garcia, E. i sur. (2012) Consumption of fried foods and risk of coronary heart disease: Spanish cohort of the European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition study. Brit. Med. J. 344, e363.

Dobre Kalorije
Right Menu Icon