Loading

Šta da jedete kada vam se ne kuha

“Mama, ja sam gladna/gladan?” a vi ste umorni i u tom momentu možda nemate u glavi trenutno rješenje, pa čak ni ideju o rešenju. Ne treba da vas grize savjest. Imate pravo da budete umorni.

Ukoliko ste mama djeteta koje je tek počelo da jede čvrstu hranu i nema sve zubiće, možda će vam biti malo lakše u danima “nekuhanja”  pošto na tržištu postoje proizvođači koji nude kašice za razne uzraste beba do godinu i po a neki i do druge godine. Ako ponekad ponudite svom djetetu ovakav obrok, nećete biti “lošiji” roditelj, nego onaj koji će sledeći obrok lakše pripremiti. Također, kada pripremate hranu za vašu bebu, napravite porciju više koju biste mogli da zamrznete i iskoristite onih dana kada ste umorni ili žurite.

Moja ćerka od osam i po godina zna da ispeče sebi jaje, napravi sendvič, tarator salatu, isječe hljeb ili povrće za salatu, sipa sebi jogurt ili mlijeko u čašu ili skuha čaj. Djecu na vrijeme treba naučiti da vode računa o sebi, što je za njihovo dobro (a i vaše 🙂 ).

Biće lakše i ako ste roditelj školskog deteta. Ono bi trebalo da može da pripremi sebi sendvič, podgrije nešto što je ostalo od prethodnog obroka (stariji školarci) ili “uđe” u frižider i uzme sebi nešto za jelo. U stvari, ovo bi moglo da se desi samo ako ste na vrijeme vašem djetetu dozvolili da nauči i pokazali kako da se služi priborom i aparatima u kuhinji.

Ipak, kakvo ćete jelo pripremiti u danima “nekuhanja”, zavisi i od vaše definicije kuhanja. Da li kuhanjem smatrate pripremanje složenijih jela ili ga definišeta kao “vrijeme provedeno uz šporet”. Bez obzira kakav dan nekuhanja vas je “napao”, pokazaću vam načine kako da obroci ipak budu pokriveni.

 

Pripremite se za ovakve dane dobrom snabdevenošću vaše kuhinje hranom. Uvijek imajte sledeće stvari:

  • Svježe voće i povrće
  • Smrznuto voće i povrće
  • Tjesteninu
  • Konzerve sardine ili tune
  • Meso koje ćete zamrzavati i čuvati u paketima za jednu osobu – “hitne slučajeve” – ovako mali paketi se lako odmrznu
  • Jaja
  • Mladi sir

 

Kada su u pitanju baš “oni” dani, najbolje je da se ranije pripremite za njih. Evo nekoliko jela koja sigurno pravite u svojoj kuhinji, te uvijek izdvojte porciju ili dvije da ih sačuvate u zamrzivaču:

  • Pite
  • Sarmice
  • Punjene paprika, tikvice ili paradajz
  • Mesni prelivi – bolonjeze, gulaš
  • Skuhana tjestenina
  • Skuhan pirinač ili rižoto
  • Skuhane žitarice – pšenica, proso, heljda i druge
  • Grah, leća.

Generalno, dužina kuhanja bi mogla da bude onolika koliko je tjestenini ili zamrznutom povrću potrebno da se skuha (na kesici ima vrijeme trajanja kuvanja).

 

Tjestenina sa mesnim prelivom iz zamrzivača – skuhate određenu količinu tjestenine te za to vreme odmrznete preliv. Ako vam se salata baš i ne pravi, samo isjecite jednu vrstu povrća (mrkva, krastavac, keleraba, paradajz, paprika, rotkvica ili bilo ša drugo što se vašem djetetu dopada).

 

Hladna salata sa tjesteninom, tunjevinom iz konzerve i svježim povrćem – smrznutu tjesteninu odledite. Isjeckajte luk i pomiješajte sa tunjevinom. Na kockice isjeckajte krastavac ili tikvicu, mrkvu ili cveklu. Tjesteninu, tunjevinu i povrće izmješajte te začinite prelivom od senfa, ulja i soli.

 

Ili možete i ovako – Recept za letnju salatu sa tunjevinom

 

Obareno povrće sa mladim sirom – kesicu smrznutog povrća obarite, procijedite, posolite, dodajte kašičicu putera, promiješajte i poslužite uz parče mladog sira i krišku hljeba.

 

Salata sa kuhanim jajima – dok se kuhaju jaja pripremite salatu. Isjecite zelenu salata, mladi luk i rotkvice, začinite po ukusu. Poslužiti uz kuhano jaje i parče hljeba.

Izvor: Najbolja mama na svijetu, piše nutricionistica Dijana Radetić

Dobre Kalorije
Right Menu Icon