Loading

Šta izbaciti, a šta dodati ishrani?

Šta obavezno izbaciti iz ishrane?

Aditivi su razne supstance koje se dodaju u namirnice radi njihove dulje izdržljivosti, radi poboljšanja njihove boje, okusa, mirisa, izgleda itd. To su u najvećem broju slučajeva hemijske supstance. Oni se nalaze u pakovanoj industrijski proizvedenoj hrani, pa osoba koja se ne hrani pravilno unosi veliku količinu aditiva u svoj organizam i tijelo više nema kapacitet da ih neutralizira, pa se oni nakupljaju u tijelu i mogu izazvati ozbiljne poremećaje. Neki od njih izazivaju neurološke poremećaje, neke krive za nastanak karcinoma, za poremećaje bubrega i mnoge druge poremećaje.

Gdje se sve nalaze aditivi?

Nalazimo ih u:

  • mesne prerađevine kao što su hrenovke, paštete, salame
  • sirupi i ostali zaslađeni sokovi
  • bomboni i ostali slatkiši
  • prerađene žitarice za doručak
  • začinske mješavine koje sadrže aditive
  • voćni jogurti
  • čips i ostale slične grickalice
  • kokice iz mikrovalne
  • dijetalni proizvodi
  • topljeni sirevi
  • smrznuta gotova jela, kao što su pite, pice i sl.
  • instant supe, instant kafa i svi ostali instant pripravci
  • gazirana pića
  • margarin
  • razni gotovi sosovi i prelivi itd.

 

Šta obavezno dodati ishrani?

Ukoliko osoba iz ishrane izbaci prethodno navedene namirnice, već je jako puno uradila za svoje zdravlje. Ono što ostaje je PRAVA HRANA.

Prava hrana podrazumijeva namirnice koje se kupuju u izvornom obliku, onakve kakve se u prirodi mogu naći, da nisu industrijski obrađene, bez aditiva, po mogućnosti da su organskog porijekla, u vremenu kada im je sezona dozrijevanja. Takve namirnice su ukusne i nije ih potrebno mnogo termički obrađivati, tako da zadržavaju veliki broj nutrijenata i najzdravije su u takvom stanju.

Piše: dr. Safija Softić-Namas

Dobre Kalorije
Right Menu Icon