Loading

Šta je Hayeva dijeta?

U svijetu su danas poznate mnogobrojne dijete, a nema osobe koja barem jednom u životu nije bila na dijeti ili barem pokušala biti.

Internetom i dnevnim novinama kruže brojni savjeti za razne dijete koje pomažu u borbi protiv povećane tjelesne mase, ali koja je dijeta ona idealna upravo za nas? Prema savjetima medicinskih stručnjaka i nutricionista najzdravija opcija je ona koja kaže da sve namirnice treba jesti, ali da naša prehrana treba biti umjerena, uravnotežena i raznovrsna. U narednom tekstu donosimo vam informacije o Hayevoj dijeti, ključnim osobinama te pregled pozitivnih i negativnih strana ove dijete.

 

Kako je nastala Hayeva dijeta

Hayeva dijeta dobila je naziv po američkom hirurgu dr. Williamu Howardu Hayu početkom 20.-og stoljeća kada je njegovo zdravlje bilo ugroženo i pri samom dnu. Bilo je vrijeme da se nešto poduzme u životu te da se samim time uvedu neke nove životne i prehrambene navike. Odlučio se za prirodnu prehranu konzumirajući mnogo svježeg voća i povrća, cjelovite žitarice, svježe meso i ribu, a izbacio prerađene namirnice poput šećera i bijelog brašna. Nakon određenog perioda doktor je ozdravio i promijenio svoj život na bolje, a svoju prehranu usmjerio je na prirodni put.

 

povrce

Tri osnovna pravila Hayeve dijete

Nakon što je sam prebolio neke bolesti i okrenuo se zdravijem načinu života, dr. William Howard Hay opisao je osnovna pravila za zdravu prehranu u svojoj poznatoj Hayevoj dijeti. Ona su sljedeća:

 

1. Odvajate škrob od bjelančevina
Poznati doktor naglašava kako se nikako ne bi smjele miješati vrste hrane koje se ne podnose. To znači da u istom obroku ne smijete miješati kruh ili krompir s bjelančevinama poput mesa ili sira.

2. 50% prehrane treba sadržavati voće i povrće, te raznovrsne salate
Mogli bi reći da je Hayeva dijeta jedna sasvim prirodna prehrana koja obuhvaća 50 % voća, povrća i raznih salata. Mnogi sljedbenici smatraju da je Hayeva dijeta prehrana budućnosti. Pola namirnica trebalo bi jesti u sirovom obliku, a trebamo težiti lužnatoj prehrani. Lužnate namirnice su svježe voće, sirovo povrće, jogurt, proso, raž, zob, riža, ječam, grah, salate, brazilski orasi, bademi, sjemenke, lješnjaci i dr. Jedno od osnovnih pravila je da se namirnice koje daju lužnatu reakciju ne smiju kombinirati s hranom koja daje kisele reakcije.

3. Potrebno je izbaciti prerađenu hranu
Za što bolji napredak i brzo funkcioniranje jako je važno izbaciti prerađenu hranu koja nam na neki način oduzima vitalnost i energiju.

 

lubenica

Simptomi prema Hayevoj dijeti koji ukazuju da koristite previše prerađene hrane

Simptomi su sljedeći: osjećate se umorno i bez energije, razdražljivo, zlovoljno, iscrpljeno, stalno vam se spava, neotporno, skloni ste prehladama i virozama, imate loš ten, česte glavobolje, napeti ste, nervozni, slaba vam je koncentracija, nesretni ste, podložni stresu i dr.

Kod čega pomaže Hayev način prehrane

Osim kod smanjivanja tjelesne mase i vraćanja organizma na prirodni način prehrane, Hayev način prehrane pokazao se vrlo pozitivnim. Kod mnogih ljudi olakšava stres i povećava koncentraciju, poboljšava stanje vaše kože i kose, umne sposobnosti postaju bolje, jača imunitet, ubrzava oporavak od nekih bolesti, a samim time pruža vam dulji i aktivniji način života prepun aktivne energije.

Izvor: Wish

Dobre Kalorije
Right Menu Icon