Loading

Šta kalij radi za organizam?

Kalija (K) u organizmu ima 160-200 mg. To je esencijalni mineral koji se nalazi uglavnom u intracelularnoj tekućini, dok se u vanstaničnoj tekućini nalazi samo manji dio. Kalij čini oko 5 % svih minerala u tijelu.

Kalij i natrij pomažu u reguliranju ravnoteže vode u organizmu. Kalij je potreban za normalan rast, stimulisanje živčanih impulsa za kontrakciju mišića, očuvanje pravilnog alkaliteta tjelesnih tekućina.

Nedostatak klija je izuzetno rijedak kod zdravog organizma, zbog široke rasprostranjenosti kalija u hrani. Abnormalno male količine kalija u stanicama mogu izazvati stanje poznato kao hipokalemija. Postoje dva uzročnika tog stanja. Najčešći uzrok je siromašna ili neadekvatna ishrana, koja ne sadrži dovoljno namirnica bogatih kalijem. Ljudi koji pate od dijabetesa i bubrežnih problema, također imaju česte probleme sa mineralnom ravnotežom. Hipokalemiju može uzrokovati dugotrajno povraćanje, korištenje nekih diuretika, bolesti bubrega, anoreksija, bulimija, ili bilo koji drugi uvjet koji bi mogli uzrokovati gubitak kalija iz organizma brže bego ga možemo hranom nadoknaditi. Simptomi su umor, slabost mišića i grčevi, paraliza crijeva, što može dovesti do nadutosti, zatvora i bolova u trbuhu. Teška hipokalemija može dovesti do paralize mišića pa čak i fatalne srčane aritmije. Slijedite li zdrav, izbalansiran i raznolik program ishrane namirnicama bogatih kalijem, nema razloga za strah od hipokalemije.
Osobe koje redovno jedu hranu bogatu kalijem rjeđe obolijevaju od ateroskleroze, bolesti srca i visokog krvnog tlaka, također, poznato je i da rjeđe umiru od moždanog udara. Kalij je važan za živce i funkciju mišića, rad srca, može pomoći u smanjenju hipertenzije i liječenju alergija, a pomanjkanje kalija može uzrokovati hipoglikemiju. Određivanje kalija ima značaj u stanjima gdje dolazi do povećane koncentracije pri bubrežnoj insuficijenciji, zatim u stanju šoka, a što je povezano s metaboličkom acidozom, kod   ishemije i dijabetičke ketoacidoze.

Kalij se u organizmu nalazi u stanicama. Služi i za prenošenje živčanih podražaja, pa je važan za rad srca. Održavanje stalne koncentracije kalija u izvanstaničnoj tekućini vrlo je važno za vitalnu funkciju stanica u tijelu. I mentalni i fizički stres mogu dovesti do nedostatka kalija. Kalij pomaže u izbacivanju otpadnih materija iz organizma, snižavanju krvnog tlaka, liječenju alergija.

Manji nedostatak ovog minerala ne izaziva nikakve simptome. Veći nedostatak može izazvati mučninu, povraćanje, grčenje ili slabost mišića, proljev, lošu koncentraciju, slabe reflekse, srčanu aritmiju, a u vrlo rijetkim slučajevima veći nedostatak uzrokuje čak i smrt. Povišen kalij se javlja pri oštećenju bubrega, pojačanom vježbanju, u stanju šoka, pri povećanom unosu kalija, masivnoj hemolizi, jakim povredama tkiva, gladovanju.

Ako pijete velike količine kafe, možda ćete otkriti da je umor protiv kojeg se borite posljedica gubitka kalija. Oni koji puno piju alkoholna pića i svi oni koji su slabi prema slatkišima treba da budu svjesni da im je nivo kalija vjerojatno nizak. Ako imate nizak nivo šećera u krvi, vjerojatno je da gubite kalij a zadržavate vodu. A ako uzimate neki diuretik, izgubit ćete čak i više kalija! Obratite pažnju na svoju ishranu, povećajte količinu zelenog povrća i uzimajte dovoljno magnezija da bi povratili ravnotežu minerala.
Kalij je široko rasprostranjen u hrani, naročito u voću i povrću. Prirodni izvori su : nemasno meso, dinja, avokado, sušena marelica, krompir, grah, paradajz, banana, brokula, artičoka, narandžin sok. Jedna banana srednje veličine sadrži 500 mg kalija.

Izvor: http://pluszdravlje.com/

Dobre Kalorije
Right Menu Icon