Loading

Šta raditi u vrijeme širenja Korona virusa?

Piše: Amela Ivković-O'Reilly, nutricionista.ba

Svjetska zdravstvena organizacija nedavno je saopšila da se širenje Korona virusa još ne smatra pandemijom.

Koliko je lako zaraziti se Korona virusom? 
Početni izvještaji bili su da je koronavirus imao period inkubacije do 14 dana, ali od nedavno se navodi da inkubacija može trajati i do 27 dana. Nedavni rad koji je proučavao 22 studije o Korona virusu sugeriše da virus može ostati živ na glatkim površinama poput stolova, pulta i kvaka na vratima do 9 dana. Jedan od razloga širenja Korona virusa je to što ljudi mogu biti bez simptoma tokom dugog perioda inkubacije.

Kako se sačuvati od Korona virusa ili pada imunog sistema?

Pravila koja se odnose na sprečavanje prenošenja virusa uopšte odnose se i na koronavirus.

Održavanje dobrog imunog sistema jedan je od najboljih načina sprečavanja i borbe protiv virusnih infekcija.

Evo nekoliko jednostavnih, ali važnih koraka za održavanje vašeg imunog sistema u top formi:

  • Osigurajte najmanje 7 sati sna dnevno. Hronično nespavanje može deprimiriati vaš imuni sistem. Melatonin, “hormon spavanja” vašeg tijela, snažan je imuni pojačivač koji može pomoći u borbi protiv virusne infekcije.
  • Držite nivo stresa pod kontrolom.
  • Radite umjerenu, ali redovnu fizičku vježbu.
  • Hranite se balansiranom prehranom i držite šećer, rafinirano brašno i prerađenu hranu na apslutnom minimumu.
  • Oko 70% ćelija koje čine vaš imuni sistem nalaze se u vašim crjevima. Jedite fermentiranu hranu poput kefira, kiselog kupusa i turšija.

Suplementi za jačanje imuniteta

Osim kvalitetnog sna i zdrave prehrane, određeni dodaci mogu ojačati vaš imuni sistem i mogu pomoći u borbi protiv virusnih infekcija, uključujući infekciju Korona virusom.

Evo nekih od mojih omiljenih dodataka za pojačavanje imuniteta. Oni uglavnom djeluju najbolje ako se uzimaju PRIJE izlaganja virusu.

  • Vitamin C. Uvijek preporučujem upotrebu dodatka vitamina C koji također sadrži bioflavonoide za maksimalnu apsorbciju.
  • Astragalus je poznat po tome što pojačava proizvodnju bijelih krvnih zrnaca. To je adaptogen, što znači da pomaže u regulaciji reakcija na stres na tijelu, što je usko povezano s imunitetom.
  • Gljive sadrže beta glukane i triterpene, kao i druge prirodne tvari za koje se zna da pomažu imunu funkciju.
  • Suplementacija vitaminom D posebno je važna tokom zime kada je prirodna proizvodnja vitamina D u vašem tijelu reducirana zbog smanjenjenog izlaganja suncu. Tokom akutne faze može pomoći uzimanje suplementacije koja sadrži 5 000 jedinica vitamina D svaki dan.

Lično bih koristila ove suplemente kada bih se suočila sa ozbiljnom virusnom infekcijom poput koronavirusa:

  • Bijeli luk. Ekstrakt bjelog luka ima moćna svojstva protiv klica.
  • Vitamin C. Iako biste ga trebali uzeti prije izlaganja, vrlo je važno i nakon što ste bili izloženi. Kao što je već spomenuto, za maksimalnu korist preporučujem upotrebu suplementa vitamina C koji sadrži i bioflavonoide. Uzmite vitamin C u većim dozama do tolerancije crijeva tokom akutnih infekcija – dok ne dobijete tečnu stolicu, onda smanjite dozu.
  • Ekstrakt maslinovog lista. Napravljen od lišća masline, ekstrakt lista masline ima snažnu imunu podršku sa antivirusnim djelovanjem.
  • Ehinacea. Dugo poznata kao omiljena tradicionalna biljka Indijanaca, Echinacea je proučavana zbog svojih sposobnosti borbe protiv klica. Postoje dvije glavne vrste ehinacee (purpurea i angustifolia). Preporučujem dodatak ehinacee koji sadrži oba oblika za maksimalnu antivirusnu korist.
  • Andrographis – jedna od najboljih biljaka za akutne virusne infekcije, ima široko antivirusno delovanje.
  • Ulje origana. Dobro poznato popularno kulinarsko bilje, ulje origana je pokazalo i antivirusno i antibakterijsko djelovanje.
Dobre Kalorije