Loading

Stagnacija energije i kako je riješiti hranom

Ukoliko ste uživali u bogatoj trpezi tokom prazničnih dana, osjećate stagnaciju energije ili samo želite biti u boljoj formi bilo bi poželjno dati svojoj jetri i probavnom traktu priliku da se očiste od svih naslaganih toksina i  uskoro ćete se osjećati  energičnijim i vaše cijelo tijelo će se osjećati svježijim. Vaša detoksifikacijska sposobnost je individualna kao što je vaš otisak prsta, poručila je čitateljima portala Radiosarajevo.ba Amela Ivković O'Reilly, jedna je rijetkih educiranih nutricionistkinja u našoj zemlji.

Razgovarala: Elma Behram, Radiosarajevo.ba

 

Generalno u nutricionizmu postoje četiri navike koje treba izbjegavati i četiri navike koje bismo trebali usvojiti, kaže Ivković O'Reilly. Kako bi vaš detoks sistem napravio pauzu od napornog rada, trebate izbjegavati prije svega pšenicu, zatim mlijeko, kofein te alkohol, ističe naša sagovornica.

Sva pšenica sadrži gluten, a to iritira crijeva. Dakle, dajete svom stomaku sedam dana pauze.

Mlijeko je najčešći alergen u hrani, a većina ljudi proizvode antitijela na njega. Drugim riječima, to uzrokuje vaš imuni sistem da reagira. To također formira sluz u našem tijelu. Dajte svom sistemu sedam dana bez mlijeka i svih  mliječnih proizvoda.

Kofein bi mogao biti najteži dio, ako ste ovisni o kafi. Kofein je  toksin koji čini vaš rad jetre težim. Ako možete izdržati, odreknite se  kofeina za jednu sedmicu. Ako ne, onda radije uzmite dvije šoljice zelenog čaja.

Alkohol. Naravno, ovo je vašoj jetri najgori neprijatelj.

 

Navike koje je potrebno usvojiti u toku sedmičnog ili mjesečnog  čišćenja (detoksa):

1. Pijte osam čaša vode dnevno. Uostalom, vaše tijelo je 66 % voda i to će samo po sebi pomoći kod čišćenja.

2. Jedite superfoods (superhranu) uključujući agrume, kivi i sve vrste bobičastog voća. Povrće koje je posebno dobro za detoksikaciju su artičoke, paprika, cvekla, brokula, crveni kupus, mrkva, karfiol, krastavci, kelj, bundeva, špinat, slatki krompir, paradajz, grah i klice.

3. Što više antiaging antioksidanata. Oni su ključni igrači u detoksikacije vašeg tijela.

4. Potrebno je uzimati suplemente kao pomoć detoksikacije jetre. Od MSM, mlijeko čička, postoji kombinacija najboljih detoksifikacijskih suplemenata, koji će dati jetri detoks sposobnosti nadogradnje. Potražite dodatke koji sadrže: N-acetil cistein, ekstrakt mlijeka čička, kruciferne biljne spojeve, MSM, elaginsku kiselinu, ekstrakt maslačka i alfa lipoičnu kiselinu.

Nakon što ste počeli raditi na promjenama, uskoro ćete primijetiti razliku u tome kako se osjećate i izgledate, savjetuje nutricionistica Ivković O'Reilly.

“Trebali biste početi osjećati više energije i biti više motivirani, a vaša koža i oči bi trebale biti čistije. Kada predozirate svoje mitohondrije u jetri šećerom, ovaj organ nema izbora nego da uzme višak i pretvori ga u masti. Neke od ovih masti nikada ne odu iz jetre, što dovodi do bolesti jetre. To tjera gušteraču da pravi dodatni inzulin tako da oštećena jetra može raditi svoj posao”, pojašnjava nam stručnjakinja.

Ova nakupljena organska masnoća nije nužno primjetna izvana. Studija u časopisu Journal of Clinical Nutrition iz 2012. godine potvrdila je da su ljudi koji su jeli 1000 kalorija iz slatke hrane vidjeli samo 2-postotno povećanje tjelesne težine, ali je 27-postotno povećanje masnoće jetre.

Psyllium husk-trupac se obično koristi kao sredstvo za čišćenje crijeva ili laksativ, jer je i bogato vlaknima i sluzi. To je gusta, ljepljiva tvar koju proizvode gotovo sve biljke. Kada se pomiješa s vodom – treba je odmah popiti. Vrlo je važno da  osigurate dovoljnu konzumacije vode. Ako uzmete dozu od dvije čajne kašike, popijte dvije čaše vode, savjet je nutricionistice Ivković O'Reilly.

“Još jedna korist od psyllium husks-trupca, je da smanjuje ukupan holesterol i LD (loši) holesterola, bez utjecaja na nivo ‘dobrog’ holesterola”.

Na pitanje kako stvoriti zdrave navike prehrane, nutricionistkinja nam jasno odgovara kako su balansirani obroci ključ uspjeha.

Doručak

Kako bi se nakon višesatnog mirovanja tokom noći metabolizam probudio, a tijelo dobilo potrebnu energiju, idealno je u roku od sata vremena nakon buđenja doručkovati. Preskakanjem doručka organizam dovodimo u situaciju da radi “na prazno” što može urokovati slabost, pad razine šećera u krvi i nervozu, a velika vjerovatnoća je da ćete, nakon jutarnjeg gladovanja, za vrijeme ručka pojesti više hrane i imati pojačanu potrebu za slatkišima i grickalicama. Izbjegavajte zaslađene žitarice i odlučite se za žitarice poput zobi (zaslađene ribanom jabukom ili drugim sezonskim voćem) pomiješano sa sjemenkama i orašastim plodovima ili poširano ili kuhano jaje s integralnim hljebom i salatom.

Ručak

Svakog jutra prije odlaska na posao ili u školu, odvojimo neko vrijeme za pripremanje jela koje nosimo sa sobom. Vrijeme provedeno na poslu obično predstavlja značajan dio našeg aktivnog vremena, ono je fizički i energetski vrlo zahtjevno. Iako smo svjesni koliko su nam potrebna razdoblja odmora, često ih preskačemo. Dinamika življenja stavlja nas u situaciju da o jelu ne razmišljamo i da hranu uzmemo tek usput.

Na taj način iscrpljujemo organizam, čime loše utječemo na koncentraciju i smanjenu radnu sposobnost. Ako duže vrijeme postupamo na isti način, slabimo svoj imunitet i narušavamo kvalitetu življenja. Zato će nam se malo jutarnjih i večernjih kulinarskih aktivnosti višestruko vratiti kroz radost i ugodnije i zdravije življenje.

Obrok koji nosimo u školu ili na posao može biti užina, ili jednostavan ručak.

Ta pripremljena hrana treba nam dati dovoljno energije za prevladavanje fizičkih i umnih napora (što će osigurati uzimanje cjelovitih namirnica – bogatih vitaminima, mineralima, vlaknima i ostalim potrebnim hranjivim sastojcima).

Smanjiti stres i osigurati stabilnost, kako u radu tako i u komunikaciji s drugima.

Naši obroci treba da se sastoje od cjelovitih namirnica, koje su nutritivno bogatije i energetski snažnije i ujedno podržavaju sve funkcije organizma.

Kada počnete jesti cjelovite žitarice, primijetit će te kvalitetne promjene u zdravlju, energiji i kvalitetu življenja.

Cjelovite žitarice imaju odličnu ravnotežu bjelančevina i ugljikohidrata. Složeni ugljikohidrati iz cjelovitih žitarica se postepeno probavljaju, stabilizirajući nivo šećera u krvi i daju nam dugotrajnu energiju. Bogate su vitaminom B grupe, vlaknima i balastnim tvarima.

Povrće je neizostavan dio obroka jer je bogato vitaminima, mineralima i vlaknima.

Posebno je važno zeleno lisnato povrće bogato vitaminom C, koje nam pomaže u smanjenju efekta stresa na radnom mjestu.

Svježe voće je kao namirnica praktična za posao, najprikladnija je za užinu, i preporučuje se u umjerenim količinama i uvijek uz neki orašasti plod da bi balansirali šećer u krvi i vašu koncentraciju.

Npr. sendvič napravljen s integralnim hljebom, s ukusnim punjenjem (tuna, jaja, sir, humus) salata (koziji sir, cherry paradajz, sezonsko povrće), čorbe, omlet s povrćem.

Večera

Večera je obrok koji jedemo u krugu porodice i prijatelja i idealno vrijeme da se posvetimo kuhanju uz veliko uživanje!

Večeru treba da jedemo do sedam sati uvečer, s tim da uvijek vodimo računa da idealno imamo tri sata bez hrane prije spavanja. Vrlo je važno da imate neki element proteina u svakom obroku – svježe meso, ribu ili vegetarijanski protein (grah i leća) sa svježim povrćem, integralna tjestenina. Ako vi ili vaše dijete jedete vrlo ograničeni raspon povrća, pronađite nešto novo što vam se sviđa i krenite ga upoznavati u malim količinama.

Užina

Integralni hljeb s maslacem od kikirikija ili badema i sjemenke bundeve, ili štapići mrkve, krastavce i paprike s humusom (paštetom od slanutka-leblebije). Jako je bitno da jedete u miru i dobro žvačete svoju hranu, time će vaše tijelo maksimalno iskoristiti sve kvalitetne sastojke ishrane koju mu pružite!

Hidratacija tijela

Dvije trećine našeg tijela sastoji se od vode koja je stoga izuzetno bitna. Tijelo gubi 1,5 litara vode dnevno kroz kožu, pluća, crijeva i putem bubrega preko mokraće, osiguravajući eliminaciju otrovne tvari iz tijela. Tijelo također pravi oko trećinu litre vode dnevno, kada sagorijeva glukozu za energiju. Dakle, minimalni unos vode iz hrane i pića je oko 1 litre dnevno. Idealna količina vode koju bi trebali unijeti u organizam tokom dana je oko 2 litre dnevno, savjetuje nam nutricionistica Ivković O'Reilly.

“Voće i povrće čini oko 90 % vode, te osiguravaju vodu u obliku koji je vrlo iskoristiv tijelu, u isto vrijeme daje tijelu visoki postotak svojih vitamina i minerala”.

Ove namirnice, kaže ona mogu pružiti l litru vode, ostavljajući 1 litru vode dnevno koju uzimamo u formi vode, razrijeđenih sokova, biljnih ili voćnih čajeva. Alkohol, kafa i čaj s kofeinom uzrokovat će da tijelo izgubi vodu, tako da se ne preporučuju kao izvor unosa tekućine, zaključuje na kraju savjeta za kvalitetniji i zdraviji život naša sagovornica.

Izvor: Radiosarajevo.ba

Dobre Kalorije
Right Menu Icon