Loading

Trener Nedim o cijenama zdrave hrane

Rekreativci (ljudi, koje  se ne bave sportom profesionalno, koji nemaju uz sebe ekipu trenera, nutricionista, masažera i sl.) podijelio bih na 3 grupe:

  • Prvi – lakomisleni. Kod njih sve lagano, polako. Toliko polako da se neće nikada pomeriti sa mjesta. Oni misli da je dovoljno jednom sedmično doći u teretanu, pa malo treniraju, više bacaju selfie i to je to.
  • Drugi – hardcore, totalno suprotni od prvih, misle da znaju sve, pumpaju se, svaki dan treniraju, nema kardia – jer gube masu, nema odmora, nema organizacije, samo naprijed, također puno selfia. Poslije par mjeseci počinju povrede, pa oslabio imunitet, onda sve ispočetka.
  • Treći –  oni treniraju umjereno, redovni su, bez pretjerivanja. Informišu se o treningu, ishrani, odmoru, obraćaju pažnju na pravilno izvođenje vježbi, odmor, uglavnom treniraju da bi bili zdravi i u solidnoj formi.

Sad ćemo o ishrani. Sa ishranom, kao sa treningom sve isto.

  • Prvi –  nikako ni ne vode računa o ishrani, bolje rečeno misle da vode. Poslije treninga misle da mogu pojesti komad torte sa šlagom. „Šta je šlag, tamo je pola vazduh“. Znači, po pitanju ishrane oni su isto lakomisleni, kao po pitanju treninga. Treba li spomenuti da ovaj način ne vodi nigdje.
  • Drugi –  kako spomenuh, misle da sve  ZNAJU, guraju u sebe svakakve preparate, traže posebno kvalitetan i skup biftek, organsko skupo povrće.ž
  • Treći – Prate da hrana bude balansirana, bez pretjerivanja.

 

Bjelančevine

Loš izbor: viršle, salame, još kad piše „dijetalne“. Pročitajte sastav, koliko je stvarno u ovim namirnicama bjelančevina, masti, procijenite dodatke E (aditivi za hranu), još uvijek želite to pojesti?

Skuplja varijanta: tuna ručno uzgojena, biftek u restoranu, bjelanca od organski jaja, kraljevska škampa. Fitness mediji stalno reklamiraju i uzdižu organske proizvode. Ne sumnjam da oni imaju prednost u ukusu i kvalitetu, ali apsolutno previsoke cijene čine ih nedostupnim za većinu ljudi.

Normalan izbor: jaja, mladi sir, kefir, piletina, riba (npr. pastrmka), leća, grašak.  Svi nabrojani proizvodi su hranjivi i super zdravi. Najbitnije, da su nam nadohvat ruke, jer smo zemlja bogata sa domaćom proizvodnjom spomenutih namirnica.

Masti

Loš izbor: majoneza, margarin, gotava hrana iz zamrzivača, pržena hrana.

Skuplja varijanta:  egzotično orašasto voće, avokado i sl.

Normalan izbor: jaja, orah, riblje ulje, nije skupo maslinovo ulje.

Većinu neophodnih masti dobijete sa proteinskom hranom, dodatno treba unijeti samo nezasićene i mononezasićene masne kiseline.

Opet možete odabrati nešto sa normalnim odnosom cijena/kvalitet. Skupe kapsule sa omega-3, neće biti bolje od običnog ribljeg ulja. Brazilski orah ili pekan ništa nije vrijedniji od običnog oraha.

Uglikohidrati

Loš izbor: bijeli šećer, razna peciva

Skuplja varijanta: kinoa, crna riža i druge egzotične biljke i voće.

Normalan izbor: heljda, zob, ječam, sezonske voće i bobice.

Veoma često ljudi  nisu svijesni vrijednosti običnih domaćih žitarica i bobica, puno čitaju o nekim posebnim biljkama sa planina Južne Amerike i sl.

Povrće

Loši izbor: pomfrit.

Skuplja varijanta: rukola, čeri paradajz i ostali moderni povrtni trendovi.

Normalan izbor: domaće povrće sa pijace.

Kalkulisanje unosa bjelančevina-masti-uglikohidrata je bitno, ali ne smijete zaboraviti veoma bitan elemenat kao što su vlakna i druge brojne hranjive sastojke.

Dobro je kad sebi možete priuštiti veliki izbor skupih i različitih namirnica. Ipak, mišljenja sam da se ne trebate opterećavati time, jer iz običnih namirnica, koje su dostupne za svakoga, možete dobiti kvalitetne i zdrave obroke.

Izvor: Level up with Nedim

Dobre Kalorije
Right Menu Icon