Loading

Vi inspirišete: Lejla Suljević

Čvrstim korakom i jakim uzdisajem do boljeg metabolizma i ljepšeg raspoloženja!

U današnjici ne možemo reći da je lahko u potpunosti se posvetiti svom fizičkom, ali i psihičkom zdravlju, kojeg danas nažalost mnogi zanemaruju, a koji je po meni mnogo bitan. Stoga imam jedan savjet za vas, dragi čitaoci, koji je meni lično mnogo pomogao.

Savjet je, zapravo, jednostavan: šetajte!

Da, duga šetnja ponekad okupana suncem, ponekad kišom i snijegom je bila (i sad je) prije svega moja psihoterapija. A zašto je toliko volim? Prije svega, ako ste student/ica kao što sam ja, i ako većinu dana provodite nad radnim stolom čitajući i učeći, onda znate koliko vam taj pasivni dan  može teško pasti, jer sa sobom neminovo nosi jake glavobolje, bol u leđima, koji često neće prestati osim ako ne legnete da se odmorite, ali vi naravno suočeni da brojim  fakultetskim, porodičnim i mnogim drugim obavezama jednostavno nemate vremena za to. Svaka pohvala ide svima onima koji uspiju da organiziraju svoje vrijeme tako da mogu sebi priuštiti ujutru ili navečer po jedan sat vježbi/fitnesa i slično, ali za sve vas koji to ne uspijevate, jednostavno krenite jedan sat ranije na fakultet. Umjesto da taj put do fakulteta provedete u gradskom prevozu, radije birajte šetnju dugim i čvrstim koracima percipirajući sve oko sebe i razmišljajući o sebi i svom životu, svojim usponima i padovima. Promatrajte ulice kojima prolazite, ljude koje susrećete, nemojte sklanjati stidljivo pogled, gledajte ljude u oči. Danas nam upravo i toga fali, moram konstatirati. Osmijehnite se, pozdravite ili neka se otme selam iz vaše tople duše za sve vaše sugrađane i pokušajte osjetiti  zajednicu u kojoj živite.

Pasivno provedeni dani bez kretanja ili nekih većih aktivnosti za sobom nose i usporen metabolizam, neredovnu stolicu, bolove u stomaku. Šetnja se, u mom slučaju, pokazala kao odličan način rješavanja ovih problema.

Imam sreću da živim u starom djelu grada, te da prilikom šetnje prođem kroz mnoge  kaldrmisane uličice i da me opijaju mirisi tek pripremljenog ručka, koji i meni bivaju inspiracija što se tiče pripreme hrane za taj dan. Ponekad mi inspiracija bude i nena sa bijelom šamijom i providnom kesom u kojoj se vidi povrće i namirnice koje je uzela na Markalama ili u Gradskoj tržnici. Dan mi zna uljepšati i cvijet neobično ljubičaste boje kojeg u prolazu uberem sa žive ograde iz neke avlije, te na povratku kući svratim na mezar moje nene i položim cvijet i proučim dovu, sva sretna jer je neni upravo ljubičica bila jedna od dražih cvjetova.  I tako, da bih došla do svog odredišta, prođem pored brojnih avlija, džamija, mezaristana, tekija. Svo to vrijeme u meni buja Bosna!

Svakako, na kraju dana sretna sam i zadovoljna jer znam da sam ipak nešto uradila za sebe i svoje zdravlje, čak i u situaciji kada imam veliki broj obaveza, što znači da, dragi čitaoci, nema izgovora za pasivno proveden dan. Uvijek možete uraditi bar ovo, prošetati, motivirati se malim stvarima i udahniti život punim plućima. Razmislite o tome kako vodite svoj život i šta možete uraditi za sebe i svoje tijelo na dnevnoj bazi. Istražujte i čitajte više i odvažite se na mijenjaje svojih loših navika, bilo da je to jutarnja kafa na prazan želudac, suha i pržena hrana koja je sastavni dio vašeg jelovnika 24/7, nekorištenje ili korištenje vode u malim količinima u toku dana.

Moja preporuka za kraj je svakako i flašica vode koju možete da nosite sa sobom gdje god da krente,  kao podsjetnik na potrebno konzumiranje iste ili barem kupovina flaširane aromatizirane vode, bolje nego gaziranih sokova.

Šetnja i flašica vode svakako čini da se osjećam bolje i da imam više energije. Upravo to čini i da budem produktivnija.

Suljević Lejla

Dobre Kalorije
Right Menu Icon