Loading

Visoko fruktozni sirup – pošast novog doba

HFCS (High Fructose Corn Syrup) ili visoko fruktozni kukuruzni sirup masovno se dodaje u procesiranu hranu, jer je jeftiniji i slađi od običnog šećera i produžava rok trajanja prerađevinama.

Kod nas se još naziva  glukozno-fruktozni sirup ili kukuruzni sirup i prisutan je u skoro svim industrijskim prerađevinama i proizvodima za djecu – zaslađenim i gaziranim pićima, komercijalnim pekarskim proizvodima, žitaricama, jogurtima, desertima, pudinzima, u keksu i slatkišima.

Ali, on je puno opasniji od samog šećera. Dobija se iz kukuruznog škroba u kome se dio glukoze uz dodavanje enzima mijenja u fruktozu, do razmjere  55:45, odnosno 55% fruktoze i 45% glukoze. Ovo ga čini puno slađim od šećera jer je fruktoza slađa od glukoze, a u običnom šećeru su fruktoza i glukoza prisutne u razmeri  50:50.

U običnom šećeru, glukoza i fruktoza su vezane hemijskim vezama pa je barem potrebna razgradnja ovih osnovnih molekula šećera u organima za varenje. Ali, u glukozno-fruktoznom sirupu, molekuli su u nevezanom obliku tako da se ovi šećeri rapidno apsorbiraju u krvotok. Fruktoza ide direktno u jetru gde pokreće lipogenezu – proizvodnju triglicerida, što predstavlja glavni uzrok oštećenja jetre koje se naziva ”masna jetra” i pogađa milione ljudi u zapadnim zemljama.

Fruktoza uništava jetru na isti način kao alkohol. S druge strane, glukoza iz ovog sirupa podiže šećer u krvi i podstiče lučenje inzulina koji šećere skladišti u obliku masnih naslaga na našem tijelu. Ova kombinacija dovodi do metaboličkog haosa koji uzrokuje povećanje apetita, debljanje, dijabetes, metabolički sindrom, masnu jetru, srčane bolesti, rak, demenciju i još puno toga.

Osim toga, visoke doze fruktoze doprinose razvoju sindroma propusnih crijeva, pri čemu toksini i nepotpuno prevareni  proteini iz hrane, kroz proširene pukotine na crijevnom zidu, ulaze u krvotok, te izazivaju upalne i autoimunološke procese koji dovode do cijelog niza modernih bolesti. Nadalje, HFCS doprinosti razvoju zavisnosti od hrane/slatkiša preko djelovanja na centre za nagrađivanje u mozgu.

Bitno je naglasiti da prirodna fruktoza iz voća, kao sastavni dio kompleksa nutrijenata i vlakana, ne proizvodi jednaki negativan učinak u tijelu kao slobodna fruktoza iz kukuruznog sirupa.

Čitajte deklaracije i izbjegavajte proizvode koji sadrže glukozno-fruktozni sirup, mada iskreno ako krenete da čitate deklaracije vrlo brzo ćete u prodavnicama početi da kupujete malo i izlazite nezadovolni, jer je izbor prave zdrave hrane katastrofalan. Počnite više da idete na pijace, a slatkiše da pravite kući i to jednom sedmično, jer slatkiši treba ne treba da budu deo svakodneevne ishrane.

 

Izvor: kodren.com

Dobre Kalorije
Right Menu Icon