Loading

Vitamin C – uzimamo li ga dovoljno?

 Vitamin C je jedan od mikronutrijenata koji se mora svakodnevno unositi. Naš organizam ne može da ga  skladišti, da bi ga iskoristio za kasnije za razliku od nekih drugih vitamina.

Unosimo ga hranom i nakon što ga iskoristimo u potrebnoj količini, višak se izbacuje preko urina. To je razlog zbog kojeg možete čuti da je nemoguće predozirati se vitaminom C.

To je tačno, ali postoji jedna caka. I to vrlo bitna.

Konstatacija da je nemoguće predozirati se vitaminom C se vrlo često zloupotrebljava u komercijalne svrhe. Zato, pogotovo u sezoni prehlada i gripa, možete na sve strane vidjeti reklame u kojima vam se savjetuje da uzimate što više vitamina C da biste prevenitali prehladu i gripu. U stvari, ta konstatacija je apsolutno netačna. Vitamin C ne može pomoći u preveniranju prehlade i gripe. On može pomoću u skraćivanju dužine trajanja i ublažavanju simptoma viroze, ali tek kada ona nastane.

Osim toga, preparati koji sadrže vitamin C sadrže i mnoge druge sastojke i aditive koji im daju određeni oblik, teksturu, miris, okus i druge osobine. Ti ostali sastojci su ono što nam može naškoditi. Velike količine aditiva hemijskog porijekla su štetne ako se uzimaju u većim količinama, pa na to treba obratiti pažnju.

Ako mislite da vam fali vitamina C, uzmite ga iz hrane. Postoje mnoge namirnice koje ga sadrže u preporučenim količinama, pa čak i većim količinama od preporučenih, tako da nema ptrebe da posežete za dodacima ishrani. Uvijek imajte na umu da u raznim pastilama, šumećim tabletama, praškovima i drugim pripravcima ima aditiva koje ćete uzeti uz vitamin C koji vam je potreban i trudite se da napravite dobar izbor.

Podatak da u jednoj narandži prosječne veličine ima oko 75 mg vitamina C je dovoljan da sami sebi dozirate unošenje ovog vitamina. Zna se da povećane potrebe za vitaminom C imaju trudnice i dojilje, pušači i ljudi koji žive i rade u vrlo zagađenoj sredini. Njima je potrebna veća količina ovog vitamina, otprilike 200 mg na dan. To znači da je 200 mg (znači oko 2 narandže dnevno) sasvim dovoljna količina vitamina C u toku dana, čak i za one koji se svrstavaju u grupu kojima je potrebna velika količina ovog vitamina. A jedna šumeća tableta vitamina C obično sadrži 500 ili 1000 mg!

Ako pomislite da nema veze, jer će organizam to izbaciti urinom, razmislite još jednom. Ipak, bubrezi ionako rade vrlo zahtjevan posao, pa zbog čega ih opterećivati sa duplo većom, tri ili četiri puta većom količinom nečega što nam nije potrebno.

Uzeli smo narandžu kao primjer. Ali, narandža nije jedino voće koje sadrži ovaj vitamin, čak postoje mnoge namirnice koje ga sadrže više nego narandža. Tu spadaju: limun i drugi citrusi, kivi, zelena paprika, kelj, brokule, svježi začini i mnogo voće i povrće koje na našim područjima ne uspijeva, kao što su acai bobice, guava itd.

Piše: dr. Safija Softić-Namas

Dobre Kalorije
Right Menu Icon