Loading

Voće za osobe sa dijabetesom

Pripremila Amina godinjak, specijalistica interne medicine

Zabranjeno voće? Ne, ako napravite pravi izbor.

Toplo vrijeme donosi obilje raskošnog voća. Ali ako imate dijabetes (šećernu bolest), pitate se kako ove prirodne poslastice mogu da se uklope u vaš plan prehrane. Ključ je pridržavati se ograničenja porcija i izbjegavati voćne sokove, konzervirano i suho voće. Zadovoljite svoje porive sladokusca i držite svoj šećer u krvi pod kontrolom sa sljedećim svježim ili zamrznutim voćkama.

Bobičasto (šumsko) voće

Bilo da volite borovnice, jagode ili maline, imate zeleno svjetlo. Bobičasto voće je super hrana za dijabetičare, jer je prepuno antioksidansa, vitamina i vlakana. Tri četvrtine šoljice svježih borovnica ima 62 kalorija i 16 grama ugljikohidrata. Probajte i šumsko voće sa običnim nemasnim jogurtom – vaš idealan desert.

Trešnje

Trešnje imaju nizak glikemijski indeks i mogu se sigurno uključiti u vaš plan dijabetičke prehrane. Desetak trešanja ima 59 kalorija i 14 grama ugljikohidrata. Nedavne studije su utvrdile da trešnje sadrže više anti-upalnih faktora od bilo kojeg drugog voća. Trešnje su također prepune antioksidanasa, što može pomoći u borbi protiv srčanih bolesti, raka i drugih bolesti. Trešnje se mogu kupiti svježe, konzervirane, smrznute ili sušene. No, budući da konzervirano i suho voće sadrži dodani šećer, provjerite natpise na pakovanjima.

Breskve

Mirisne i sočne breskve su prava poslastica za toplo vrijeme i mogu biti uključene u dijetalni režim ishrane za dijabetičare. Breskve sadrže vitamine A i C, kalij i vlakna. Breskve su ukusne same ili u kombinaciji kada želite prezalogajiti. Napravite smoothie: pomiješajte breskve s mlaćenicom (ima nizak procenat masti) ubacite kockicu leda i malo cimeta ili đumbira.

Kajsije

Slatke kajsije su glavna poslastica u raskošnom tanjiru ljetnog voća i prekrasan dodatak vašem dijetalnom planu prehrane. Jedna kajsija ima samo 17 kalorija i 4 grama ugljikohidrata. Četiri svježe kajsije čine jednu porciju i zadovoljavaju više od 70% dnevne potrebe za A vitaminom. Ovi voćni dragulji su također dobar izvor vlakana. Pomiješajte kockice kajsije sa toplim ili hladnim mlijekom i žitaricama.

Jabuke

Jabuka dnevno uistinu može zadržati ljekara daleko od vas. Ubacite jednu u torbu ako ste u pokretu – mala jabuka je odličan izbor, sa samo 54 kalorije i 14 grama ugljikohidrata. Jabuke su također prepune vlakana i dobar izvor vitamina C. Ne gulite svoje jabuke, kora je puna antioksidanasa.

Grejp

Grejp je još jedan plod koji može biti koristan za dijabetičare. Grejp može potaknuti mršanje te pomaže u smanjenju inzulinske rezistencije. Grejp može također doprijnijeti kontroli lučenja inzulina kada se konzumira za vrijeme obroka.

Kruške

Kruške su fantastično voće i mudar dodatak vašem planu prehrane. One su dobar izvor kalija i vlakana. Za razliku od većine voća, one dobiju na okusu nakon što su ubrane. Čuvajte kruške na sobnoj temperaturi dok sazriju (tada ih možete pohraniti u frižider). Savjet više: Izrežite krušku i dodajte je u salatu od špinata.

Kivi

Kivi je dobar izvor kalija, vlakana i vitamina C. Jedan veliki kivi ima oko 56 kalorija i 13 grama ugljikohidrata, tako da je pametan dodatak vašoj dijabetičnoj prehrani. Kivi je dostupan tokom cijele godine i trajat će u frižideru do tri sedmice.

Loše voće za dijabetičare

Voće s velikim količinama šećera (glukoze i saharoze) ima visok glikemijski indeks i treba samo da se jede u malim količinama jer može izazvati brz i visok skok glukoze u krvi. Većina dijabetičara još uvijek može uživati u malim količinama ovog voća. 

Voće sa visokim glikemijskim indeksom:

  • banane,
  • dinje,
  • hurme,
  • grožđe,
  • lubenica,
  • ananas i
  • naranče.

Hurme posebno treba jesti umjereno, jer one imaju izuzetno visok sadržaj šećera (55 g u pola šolje hurmi). Hurme će proizvesti značajan glikemijski odgovor, čak i u malim količinama.

Voćni sokovi su lišeni vlaknastih dijelova ploda i stoga imaju vrlo malo vlakana i visok procenat šećera. Mnogi proizvođači voćnih sokova dodaju dodatni šećer svojim voćnim sokovima do te mjere da neki voćni sokovi imaju veće koncentracije šećera od gaziranih pića.

Suho i kozervirano voće također ima visoke koncentracije šećera i treba se izbjegavati u potpunosti.

Dobre Kalorije